Współpraca z Toyotą wydaje się dobrym krokiem Suzuki, któremu od jakiegoś czasu brakowało auta kompaktowego z prawdziwego zdarzenia. Lukę tę wypełni Suzuki Swace, który w dużej mierze bazuje na sprawdzonej i całkiem dobrze przyjętej Toyocie Corolli w wersji kombi. Jak udało się nam dowiedzieć, to jedyna wersja nadwoziowa, jaka będzie oferowana przez Suzuki.

Oczywiście Swace będzie dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym. Jednocześnie model ten pomoże obniżyć Suzuki normy emisji CO2 dla całej swojej floty. Swace jest drugim europejskim modelem Suzuki opartym na Toyocie, po modelu Across, bazującym na modelu RAV4 (dowiedz się więcej).

Suzuki Swace w zasadzie różni się od Toyot Corolli Touring Sport tylko przednim zderzakiem, zmienionym logo oraz detalami wnętrza. To jednak może tylko dobrze wróżyć, bowiem w Polsce obecna Toyota Corolla jest nieprzerwanie od kilku miesięcy w czołówce najczęściej kupowanych aut.

Co dostaną klienci Suzuki?

Bazowy układ hybrydowy, składający się z silnika benzynowego o pojemności 1,8 litra oraz silnika elektrycznego o mocy 72 KM, wyposażony w akumulatory o pojemności 3,6 kWh. Łączna moc układu to 122 KM.

W wyposażeniu standardowym modelu znajdą się m.in. system multimedialny z 8-calowym ekranem, radiem DAB, funkcją Bluetooth i przyciskami sterującymi na kierownicy. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto oraz MirrorLink. Na pokładzie pojawi się też bezprzewodowa ładowarka, ogrzewanie kierownicy i przednich foteli, system klimatyzacji z funkcją wykrywania pasażerów, inteligentny tempomat z funkcją zatrzymania auta oraz asystent znaków drogowych.

Suzuki rozpocznie sprzedaż Swace'a w Europie jeszcze tej zimy. Niestety, musimy poczekać na polskie ceny Corolli z logo Suzuki. Polski przedstawiciel japońskiej marki obiecuje, że poznamy je niebawem.