Auto Świat Wiadomości Premiery Nowy Volkswagen Amarok już oficjalnie - świeża stylistyka, nowoczesna technika

Nowy Volkswagen Amarok już oficjalnie - świeża stylistyka, nowoczesna technika

Całkowicie przeprojektowany z zupełnie nową stylistyką, wykorzystujący nowoczesną technikę i z elementami zarezerwowanymi dla segmentu premium — tak w skrócie przedstawia się nowy Volkswagen Amarok. W swojej najnowszej wersji ten duży pickup oferuje jeszcze lepsze własności terenowe i nowoczesne wyposażenie, a także oczekiwane przez klientów możliwości transportowe.

Volkswagen Amarok 2022Volkswagen

Volkswagen przedstawia całkowicie przeprojektowanego pickupa Amarok. Z charakterystycznymi wyrazistymi liniami podkreślającymi w pełni przeprojektowaną stylistyką auto prezentuje się dużo nowocześniej niż dotychczas, a dzięki dłuższemu rozstawowi osi zapewnia większe kąty natarcia, oferując jeszcze lepsze własności terenowe. Na rynku pojawią się wersja DoubleCab z czterodrzwiową podwójną kabiną oraz SingleCab z dwudrzwiową pojedynczą kabiną.

Nowy Volkswagen Amarok — jeszcze lepsze własności terenowe

Projektanci za cel postawili sobie stworzenie prawdziwego, rasowego off-roadera. Z nadwoziem o długości 5350 mm nowy Amarok jest dłuższy od poprzednika o 96 mm. Ale to, co kluczowe dla pasażerów, to zwiększenie o 173 mm rozstawu osi (3270 mm), co przekłada się na większą ilość miejsca w kabinie, szczególnie w drugim rzędzie siedzeń w autach z kabiną DoubleCab. Ze względu na to, że rozstaw osi wzrósł znacznie bardziej niż długość całkowita, projektanci uzyskali jeszcze jeden pozytywny efekt — pozwoliło to skrócić zwisy nadwozia, co przełożyło się na wspomniane już lepsze kąty natarcia i zdolności terenowe. Ponadto nowy Amarok może pokonywać głębsze brody. Dotychczas Amarok radził sobie podczas jazdy w wodzie o głębokości 500 mm, teraz może wjeżdżać do wody, której głębokość sięga 800 mm.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nowy Volkswagen Amarok — silniki o mocy od 110 do 222 kW

Aby ułatwić klientom znalezienie odpowiedniej wersji, w nowym Amaroku Volkswagen oferuje napęd na tylną oś oraz dwie odmiany 4x4, tj. ze stałym lub dołączanym napędem. Na niektórych rynkach napęd na wszystkie koła będzie standardem. Z kolei pod maską producent będzie montował jeden z pięciu silników. W zależności od rynku napęd zapewnią cztery diesle (TDI) lub jeden motor benzynowy (TSI). Dwulitrowe diesle będą uzyskiwały moce od 110 kW (150 KM) do 125 kW (170 KM), a w przypadku jednostki biturbo od 150 kW (204 KM) do 154 kW (209 KM). Topowym silnikiem będzie 3-litrowe TDI V6 uzyskujące 177 kW (241 KM) lub 184 kW (250 KM). W niektórych krajach nowy Amarok będzie oferowany także z 2,3-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 222 kW (302 KM).

Auta z silnikami o mocy od 154 kW będą seryjnie wyposażane w 10-biegową skrzynię automatyczną obsługiwaną elektronicznie. Skrzynia ta zastępuje oferowaną dotychczas przekładnię 8-biegową i będzie opcją dla silnika o mocy 150 kW. Ponadto Volkswagen przewidział 6-biegową przekładnię automatyczną oraz 6- lub 5-biegowe skrzynie manualne. Zaawansowany układ napędowy sprawia, że w zależności od wersji silnikowej nowy Amarok będzie mógł mieć hak holowniczy o uciągu 3,5 tony.

Nowy Volkswagen Amarok — nowoczesne wnętrze

W parze z zaawansowaną techniką idzie funkcjonalne wnętrze. W zależności od wersji za kierownicą znajdziemy wyświetlacz cyfrowy o przekątnej 8 lub 12 cali, a także 10- lub 12-calowy ekran dotykowy w formie tabletu. Te ostatnie przeznaczone są dla systemu informacyjno-rozrywkowego. Ponadto Volkswagen postawił na połączenie przycisków i/lub przełączników typu naciśnij/obróć. Za ich pomocą można np. regulować poziom głośności systemu audio lub wybierać tryb pracy napędu i w niektórych wersjach wykonane są z aluminium.

Będąc przy systemie audio, warto wspomnieć, że w topowych wersjach, tj. Amarok PanAmericana oraz Amarok Ventura standardem będzie system nagłośnieniowy Harman Kardon, stanowiący opcję w pozostałych wersjach. W tych dwóch najbogatszych odmianach można również liczyć na skórzane wykończenie deski rozdzielczej.

Amarok nie pozostawia zbyt wiele do życzenia także pod względem możliwości transportowych. W wersji z podwójną kabiną pomiędzy nadkolami zmieści się jedna europaleta, a przy pojedynczej kabinie nawet dwie europalety. Ponadto wzrosła ładowność, która teraz wynosi 1,16 tony (dotychczas jedna tona).

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków