Volkswagen przedstawia całkowicie przeprojektowanego pickupa Amarok. Z charakterystycznymi wyrazistymi liniami podkreślającymi w pełni przeprojektowaną stylistyką auto prezentuje się dużo nowocześniej niż dotychczas, a dzięki dłuższemu rozstawowi osi zapewnia większe kąty natarcia, oferując jeszcze lepsze własności terenowe. Na rynku pojawią się wersja DoubleCab z czterodrzwiową podwójną kabiną oraz SingleCab z dwudrzwiową pojedynczą kabiną.

Nowy Volkswagen Amarok — jeszcze lepsze własności terenowe

Projektanci za cel postawili sobie stworzenie prawdziwego, rasowego off-roadera. Z nadwoziem o długości 5350 mm nowy Amarok jest dłuższy od poprzednika o 96 mm. Ale to, co kluczowe dla pasażerów, to zwiększenie o 173 mm rozstawu osi (3270 mm), co przekłada się na większą ilość miejsca w kabinie, szczególnie w drugim rzędzie siedzeń w autach z kabiną DoubleCab. Ze względu na to, że rozstaw osi wzrósł znacznie bardziej niż długość całkowita, projektanci uzyskali jeszcze jeden pozytywny efekt — pozwoliło to skrócić zwisy nadwozia, co przełożyło się na wspomniane już lepsze kąty natarcia i zdolności terenowe. Ponadto nowy Amarok może pokonywać głębsze brody. Dotychczas Amarok radził sobie podczas jazdy w wodzie o głębokości 500 mm, teraz może wjeżdżać do wody, której głębokość sięga 800 mm.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Nowy Volkswagen Amarok — silniki o mocy od 110 do 222 kW

Aby ułatwić klientom znalezienie odpowiedniej wersji, w nowym Amaroku Volkswagen oferuje napęd na tylną oś oraz dwie odmiany 4x4, tj. ze stałym lub dołączanym napędem. Na niektórych rynkach napęd na wszystkie koła będzie standardem. Z kolei pod maską producent będzie montował jeden z pięciu silników. W zależności od rynku napęd zapewnią cztery diesle (TDI) lub jeden motor benzynowy (TSI). Dwulitrowe diesle będą uzyskiwały moce od 110 kW (150 KM) do 125 kW (170 KM), a w przypadku jednostki biturbo od 150 kW (204 KM) do 154 kW (209 KM). Topowym silnikiem będzie 3-litrowe TDI V6 uzyskujące 177 kW (241 KM) lub 184 kW (250 KM). W niektórych krajach nowy Amarok będzie oferowany także z 2,3-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 222 kW (302 KM).

Auta z silnikami o mocy od 154 kW będą seryjnie wyposażane w 10-biegową skrzynię automatyczną obsługiwaną elektronicznie. Skrzynia ta zastępuje oferowaną dotychczas przekładnię 8-biegową i będzie opcją dla silnika o mocy 150 kW. Ponadto Volkswagen przewidział 6-biegową przekładnię automatyczną oraz 6- lub 5-biegowe skrzynie manualne. Zaawansowany układ napędowy sprawia, że w zależności od wersji silnikowej nowy Amarok będzie mógł mieć hak holowniczy o uciągu 3,5 tony.

Nowy Volkswagen Amarok — nowoczesne wnętrze

W parze z zaawansowaną techniką idzie funkcjonalne wnętrze. W zależności od wersji za kierownicą znajdziemy wyświetlacz cyfrowy o przekątnej 8 lub 12 cali, a także 10- lub 12-calowy ekran dotykowy w formie tabletu. Te ostatnie przeznaczone są dla systemu informacyjno-rozrywkowego. Ponadto Volkswagen postawił na połączenie przycisków i/lub przełączników typu naciśnij/obróć. Za ich pomocą można np. regulować poziom głośności systemu audio lub wybierać tryb pracy napędu i w niektórych wersjach wykonane są z aluminium.

Będąc przy systemie audio, warto wspomnieć, że w topowych wersjach, tj. Amarok PanAmericana oraz Amarok Ventura standardem będzie system nagłośnieniowy Harman Kardon, stanowiący opcję w pozostałych wersjach. W tych dwóch najbogatszych odmianach można również liczyć na skórzane wykończenie deski rozdzielczej.

Amarok nie pozostawia zbyt wiele do życzenia także pod względem możliwości transportowych. W wersji z podwójną kabiną pomiędzy nadkolami zmieści się jedna europaleta, a przy pojedynczej kabinie nawet dwie europalety. Ponadto wzrosła ładowność, która teraz wynosi 1,16 tony (dotychczas jedna tona).