W hierarchii gamy Corsy wersja GSi plasuje się pomiędzy wersją Sport (1,7 CDTI 125 KM) a wyczynową Corsą OPC (1,6 192 KM). Moc turbodoładowanego silnika 1,6 Ecotec modelu GSi wynosi 150 koni mechanicznych przy 5.000 obr/min. Z kolei maksymalny moment obrotowy jest na poziomie 210 Nm i jest uzyskiwany w zakresie obrotów 1.800-5.000 obr/min (280 Nm w wersji Sport i 230 Nm w wersji OPC).

Maksymalna prędkość Corsy GSi wynosi 210 km/h (Sport - 195 km/h, OPC - 225 km/h), a przyspieszenie ze startu do prędkości 100 km/h zajmuje 8,1 sekundy (Sport - 9,9 s., OPC - 7,2 s.). Średnie zużycie paliwa jest identyczne jak wersji OPC i wynosi 7,9 l/100 km, zaś, co oczywiste, dużo korzystniej prezentuje się wersja Sport (w końcu to diesel), która potrzebuje średnio 4,8 l/100 km.

Nabywcy Corsy GSi mają do wyboru wersje trzy- i pięciodrzwiowe, co jest bezsprzeczną zaletą w porównaniu do tylko trzydrzwiowej wersji Corsy OPC. Dobre właściwości jezdne mają zagwarantować standardowo oferowane elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS) o progresywnej sile działania oraz obniżone, sportowe zawieszenie (z przodu o 18 mm, z tyłu o 15 mm) z systemem ESP.

Pod względem designu zmiany w Corsie GSi są delikatne. Sportowy charakter auta podkreślają dolny spojler z przodu, tylny spojler górny i dolny, progi w kolorze nadwozia, chromowana końcówka sportowej rury wydechowej i 17-calowe felgi aluminiowe. Z kolei wnętrze wyróżnia się wygodnymi, czarno/czerwonymi sportowymi fotelami z bocznym podparciem, skórzaną kierownicą z czerwonymi wstawkami, czerwonymi pasami bezpieczeństwa oraz aluminiowymi nakładkami na pedały.

Dodanie wersji GSi do gamy modeli Corsy rozszerza ją do pięciu silników benzynowych i trzech wysokoprężnych o mocy od 60 do 192 KM. Od chwili premiery czwartej generacji Corsy w październiku 2006 roku w całej Europie sprzedano ponad 320.000 egzemplarzy nowej Corsy.