Zaprezentowany samochód kontynuuje wyznaczony kierunek zmian w wizerunku pojazdów Opla, który został zapoczątkowany nowatorskim designem modeli Insignia i Astra.

Linia dachu nowego pojazdu, znalazła się o 19 cm niżej niż w modelu Insignia, co w połączeniu z aerodynamicznymi elementami karoserii i pionowymi tylnymi panelami, które wysuwają się przy prędkościach powyżej 50 km/h, pozwoliło na osiągnięcie doskonałego współczynnikiem oporu powietrza, wynoszącego zaledwie 0,22.

Wnętrze pojazdu swoim wyglądem  przypomina stylistykę przestrzeni pasażerskiej modelu Insignia, jednak samochód jest o 7 cm krótszy od niego.

W modelu Flextreme GT/E, zmianie uległ też rozstaw osi, który zwiększył się o 265 mm w porównaniu do Insignii, gdzie wymiar ten wynosi 2735 mm.

Ciekawym rozwiązaniem zastosowanym w nowym samochodzie są automatycznie wysuwane logo marki oraz system rozpoznawania odcisków palców, których zeskanowanie jest konieczne do uruchomienia pojazdu.

Samochód w dziedzinie napędu korzysta z rozwiązań zastosowanych w modelu Ampera, który do produkcji wejdzie pod koniec 2011 roku.

Główną jednostka napędową auta jest 158-konny silnik elektryczny, który dysponuje maksymalnym momentem obrotowym rzędu 365 Nm, przekazywanym na 21- calowe przednie koła.

Ładowanie akumulatorów magazynujących energię, może odbywać się na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest podłączenie samochodu do tradycyjnego gniazdka z prądem 230 V.

Alternatywnym sposobem uzupełniania energii jest wykorzystanie spalinowego silnika o pojemności 1,4 litra i mocy 70 KM, który posłuży wyłącznie do produkcji energii elektrycznej, dzięki czemu przezwyciężono problem małego zasięgu ekologicznych samochodów.

Według producenta, jednorazowe ładowanie pozwoli na przejechanie ok. 35 km, natomiast zastosowanie benzynowej jednostki, zwiększy zasięg do blisko 500 km.

Maksymalna prędkość Opla Flextreme GT/E, szacowana jest na ok. 200 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h na ok. 9 s.