Zmienione elementy nadwozia, choć nieznacznie i bez wpływu na ogólną sylwetkę auta, mają podkreślić nieco bardziej sportowy charakter Opla Zafiry. Wewnątrz pojawiło się trochę więcej dekoracyjnych elementów (np. chromowane oprawki wokół elementów sterowania klimatyzacją czy systemem audio).

Najważniejszymi z punktu widzenie użytkownika zmianami są dostępne trzy nowe silniki - jeden benzynowy i dwa turbodiesle - zgodne z obecnymi trendami, tzn. o niewielkiej pojemności ale dość mocne i przy tym ekonomiczne.

Nowy zoptymalizowany silnik 1,6 Twinport Ecotec rozwija moc 115 KM, zastępuje jednostkę o 10 KM słabszą, i spala 7 l/100 km (o ok. 4,5% mniej). Zmodernizowana jednostka zapewnia o 9 km/h wyższą prędkość maksymalną i przyspieszenie do zera do setki w 13,4 sek.

Oba nowe silniki 1,7 CDTI (110 i 125 KM) zastępują dwie jednostki 1,9-litrowe o mocy 100 i 120 KM. Osiągają również wyższy moment obrotowy odpowiednio o 20 i 40 Nm. Średne spalanie obu wersji wynosi 5,7 l/100 km przy emisji dwutlenku węgla na poziomie 152 g/km. Silniki te dostępne będą z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

W przyszłości nabywcy Zafiry będą mogli wybierać z gamy dziewięciu silników. Oferują one zakres mocy od 94 KM w napędzanej gazem ziemnym wersji Zafiry 1.6 CNG do 240 KM mocy turbodoładowanego silnika w sportowym i najbardziej luksusowym modelu Zafira OPC.

Zmiany, choć niewielkie, mają sprawić, iż w dalszym ciągu Zafira odnosić będzie sukcesy rynkowe. Na początku przyszłego roku z linii montażowych zjechać ma 2-milionowy egzemplarz auta. Od wprowadzenia na rynek, w drugiej połowie 2005 roku, drugiej generacji modelu sprzedaż osiągnęła już ponad 450 tys. sztuk, co daje Zafirze ok. 10-procentowy udział w europejskim rynku minivanów. Odświeżona wersja tego bestsellera będzie miała swoją światową premierę podczas salonu samochodowego w Bolonii (7-16 grudnia 2007 r.).