• Nowy Peugeot 3008 może być napędzany silnikiem benzynowym o mocy 130 KM lub 180 KM, jednostką wysokoprężną, generującą 130 KM, bądź jednym z dwóch układów hybrydowych – o mocy 225 KM albo 300 KM
  • W zależności od wybranej wersji napęd przenoszony jest na przednie lub wszystkie koła za pomocą manualnej bądź automatycznej skrzyni biegów
  • Model po modernizacji do sprzedaży w Europie wejdzie pod koniec tego roku

Peugeot 3008 to przedstawiciel najmodniejszego obecnie segmentu aut – kompaktowych SUV-ów. Zmiany, które wprowadzono w pojeździe nie tylko sprawiają, że auto prezentuje się efektownie, lecz także przyczyniły się do jego unowocześnienia pod technicznym względem.

Z przodu odnowiony model rozpoznamy po bezramkowej atrapie chłodnicy, której przedłużeniem są listwy rozciągające się pod reflektorami. Za ich pomocą połączono wszystkie elementy przedniej części auta w harmonijną całość. Zmianie uległo również wzornictwo lamp, które dzięki temu zyskały bardziej agresywną stylistykę, a poza tym już od bazowej wersji wykonano je w ledowej technice.

Przednie światła przeciwmgielne zastąpiono funkcją Foggy Mode, która została zintegrowana z głównym, ledowym oświetleniem. W przypadku, gdy włączone będą tylne światła przeciwmgielne, światła mijania będą świeciły z mniejszą intensywnością, a tym samym poprawią komfort podróżowania w warunkach ograniczonej widoczności.

Z boku o sportowy styl dbają wloty powietrza połyskujące czarnym lakierem, a pod zderzakami znalazły się lakierowane osłony podwozia, które dostępne będą już od bazowej wersji wyposażeniowej.

Nowe są również bardziej nowoczesne ledowe światła tylne z trójwymiarowym śladem pazura wyróżniającym samochody marki Peugeot. Przezroczyste, przydymione klosze świateł stanowią naturalne przedłużenie czarnego pasa na tylnej klapie i poszerzają optycznie nadwozie.

Odnowiony SUV będzie oferowany z siedmioma kolorami nadwozia do wyboru. W tym pojawiły się dwie nowe, niebieskie barwy – Celebes oraz Vertigo. W przypadku dwóch najbogatszych odmian wyposażenia – GT oraz GT Pack – dostępna będzie nowa stylistyczna opcja Black Pack. W jej skład wchodzą liczne elementy utrzymane w czarnej tonacji: grill i logo „Dark chrome”, matowe oznaczenia 3008/GT/PEUGEOT, lśniąca osłona podwozia, lśniące listwy w przednich błotnikach, matowe relingi dachowe, lśniące listwy dachowe oraz na spoilerze i na tylnym zderzaku, czarna dolna część drzwi, a także specjalne, 19-calowe alufelgi „Washington” w kolorze Czarny Onyx pokryte lakierem Black mist.

Nowy Peugeot 3008 – nowoczesne wnętrze

W zmodernizowanym modelu zastosowano nowocześniejszy i-Cockpit. Kierowca może zmieniać motywy cyfrowych wskaźników umieszczonych na 12,3-calowym ekranie. Z kolei nowy, centralnie umieszczony ekran o przekątnej 10 cali wyposażono w siedem eleganckich przycisków typu „toggle switch”, które zapewniają bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji związanych z komfortem: – radia, klimatyzacji, sterowanej głosowo nawigacji 3D online, ustawień pojazdu, telefonu, mobilnych aplikacji i świateł awaryjnych. Wersje z napędem hybrydowym plug-in mają dodatkowo przycisk ułatwiający dostęp do menu funkcji napędu elektrycznego. Ponadto wnętrze uzupełniono nowymi tapicerkami.

Nowy Peugeot 3008 zyskał również systemy wspomagające kierowcę podczas prowadzenia, dzięki którym jazda stanie się bardziej komfortowa oraz bezpieczniejsza. Nowością jest funkcja Night Vision, która w warunkach ograniczonej widoczności lub w nocy wykrywa pieszych i zwierzęta, które znajdą się przed pojazdem. System umożliwia wykrywanie obiektów z odległości do 200-250 m, a zatem będących poza zasięgiem wiązki reflektorów. Obraz z kamery na podczerwień jest wyświetlany na panelu cyfrowych zegarów – idealnie w polu widzenia kierowcy.

Na pokładzie samochodu można mieć także adaptacyjny tempomat, system utrzymania pasa ruchu, funkcję awaryjnego hamowania (w zakresie prędkości 5-140 km/h w dzień i w nocy wykrywa pieszych oraz rowerzystów i ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji), a także skaner znaków drogowych.

Nowy Peugeot 3008 – wersje silnikowe

Samochód będzie oferowany z trzema rodzajami napędów – benzynowy, wysokoprężny, a także w dwóch nowych odmianach hybrydowych. Benzyniaki mogą mieć 130 KM lub 180 KM. Słabsza odmiana występuje z 6-stopniową manualną lub 8-biegową automatyczną skrzynią, a mocniejsza wyłącznie z przekładnią automatyczną. Z kolei diesel generuje 130 KM i też dostępny jest z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Nowością są dwie hybrydy typu plug-in. Słabsza z napędem na przód systemową moc 225 KM zawdzięcza współpracy benzynowego silnika o mocy 180 KM i 110-konnego, elektrycznego. Mocniejsza, 300-konna wersja ma napęd 4x4 i w jej przypadku z 200-konnym benzyniakiem współpracują dwa silniki elektryczne – przedni o mocy 110 KM i tylny generujący 112 KM.

W obu przypadkach zastosowano litowo-jonowe akumulatory, które za pomocą Wall Boxa o mocy 7,4kW można naładować do pełna po 1 godz. i 45 min, za pomocą jednofazowego prądu o mocy 3,7 kW (gniazdo 16A) po 4 godz., a za pomocą ładowarki o mocy 3,7 kW, ale przy standardowym gniazdku 8A po 7 godz. Zasięg w trybie czysto elektrycznym w przypadku słabszej wersji wynosi 56 km, a mocniejszej – 59 km.

Nowy Peugeot 3008 w sprzedaży w Europie pojawi się pod koniec tego roku.