- Dwie nowe hybrydy plug-in w ofercie Panamery - w sumie Porsche oferuje trzy warianty z napędem hybrydowym ładowanym z zewnętrznego źródła prądu
- Mieszany napęd zapewnia superosiągi i pozwala na przejechaniu w trybie elektrycznym 50-56 km
- Topowy wariant wyposażony seryjnie w najbardziej zaawansowanie systemy układu jezdnego dostępne w Porsche
Nazwa Hybrid pojawia się teraz w coraz większej liczbie modeli różnych marek – tak oznaczane są nawet miękkie hybrydy. Tymczasem Porsche stawia na hybrydy plug-in. Dwa z nowo prezentowanych wariantów sportowej limuzyny mają właśnie taki napęd. W ofercie stuttgarckiego producenta znajdziemy teraz trzy Panamery z napędem hybrydowym ładowanym z zewnętrznego źródła prądu: zaprezentowaną wcześniej Panamerę 4S E-Hybrid (560 KM) i dwie nowe – Panamerę 4 E-Hybrid (462 KM) i topową, 700-konną Turbo S E-Hybrid.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoWszystkie hybrydowe Panamery dostępne są w trzech wersjach nadwoziowych – sportowej limuzyny, jako Executive z wydłużonym rozstawem osi i Sport Turismo. Zastosowany w nich napęd hybrydowy składa się z silnika elektrycznego, zintegrowanego z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową (PDK), akumulatora o pojemności brutto 17,9 kWh i jednostki spalinowej. Silnik elektryczny każdego modelu rozwija moc 136 KM i moment obrotowy 400 Nm. Współpracuje on z różnymi jednostkami benzynowymi.
Porsche Panamera - trzy nowości, w tym dwie hybrydy
W Panamerze Turbo S E-Hybrid jest to 4-litrowe V8 biturbo (571 KM). Wyposażone seryjnie w pakiet Sport Chrono topowe Porsche przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 s i rozpędza się do 315 km/h. Akumulator o pojemności 17,9 kWh i zoptymalizowane tryby jazdy mają zapewnić do 50 km zasięgu w trybie elektrycznym (wg WLTP).
Przeczytaj też:
- Sprawdź, jakie korzyści daje internetowa subskrypcja Auto Świata
- Zlatan Ibrahimovic kupił sobie wyjątkowe Porsche 911
- W grze Cyberpunk 2077 możesz jeździć kultowym Porsche 911 Turbo
W Panamerze 4 E-Hybrid silnik elektryczny współpracuje z 2,9-litrowym V6 biturbo (330 KM). W tej wersji przyspieszenie do setki wynosi 4,4 s, a prędkość maksymalna 280 km/h. Tu deklarowany zasięg w trybie elektrycznym to 56 km.
Niehybrydowa nowość w gamie Panamery – zmodernizowany wariant 4S napędzany 2,9-litrowym silnikiem V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM) z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s i rozwija maksymalną prędkość 295 km/h.
Delikatnej modyfikacji poddano stylistykę nadwozia. Flagowe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid wyróżniają większe wloty powietrza i podwójny moduł przednich świateł w kształcie litery C. Tylne światła tworzą pas ciągnący się przez całą szerokość auta o nowej strukturze. Wewnątrz system multimedialny Porsche Communication Management ma ekran o większej rozdzielczości, poprawione sterowanie głosowe i nowe funkcje.
Porsche Panamera - mocniejsze napędy z ulepszonym zawieszeniem
Modernizacji w kierunku udoskonalenia sportowych właściwości i komfortu poddano układ jezdny. Topowa odmiana – Panamera Turbo S E-Hybrid – otrzymała seryjnie wszystkie dostępne układy zawieszenia, w tym system stabilizacji przechyłót (PDCC Sport), obejmujący Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i skrętną tylną oś. Flagowe Porsche standardowo wyposażone jest w hamulce ceramiczne (PCCB).
To wszystko ma swoją cenę. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid wyceniono na 924 tys. zł, co znaczy, że wystarczy kilka opcji, żeby wywindować cenę do miliona złotych. Nieco mniej pieniędzy można przeznaczyć na pozostałe dwie nowości – ceny Porsche Panamera 4 E-Hybrid zaczynają się od 476 tys. zł, a Panamery 4S – od 546 tys. zł. Pierwsze auta trafią do dilerów jeszcze w tym roku.