Urodzony w Szwajcarii Louis Chevrolet przybył do USA w roku 1900 i został przez Wiliama Crapo Duranta -założyciela koncernu General Motors- zatrudniony jako kierowca wyścigowy. Ponieważ oprócz umiejętności prowadzenia samochodu miał także zdolności konstruktorskie, w roku 1911 -dzięki pomocy Duranta- zbudował pierwszy samochód. Tak rozpoczęła się światowa kariera nazwy handlowej Chevrolet, marki która w 1918 została włączona do General Motors, stając się największym oddziałem koncernu. W okresie międzywojennym firma rozpoczęła podbój Europy, ale plany rozwoju zniweczyła wojna. Po jej zakończeniu rozpoczął się okres rozkwitu w USA (m.in. powstanie kultowego samochodu Corvette), ale z rynków europejskich firma zniknęła. Zaczęło się to zmieniać po przejęciu przez GM firmy Daewoo i rozpoczęciu sprzedaży ich modeli pod nazwą Chevrolet. Kolejny przełom w historii firmy rozpoczyna się w kwietniu 2006. W miejscu gdzie wszystko się zaczęło - w Szwajcarii przygotowano prezentację Chevroleta Epica.

Jak powiedział Wayne Brannon -Dyrektor Generalny Chevrolet Europe- "Chevrolet w Europie wciąż rozwija się w imponującym tempie i w roku 2005 sprzedaż wzrosła -w stosunku do roku 2004- o 26 procent. Z pewnością europejski design nowych Chevroletów, pozwoli w roku 2006 utrzymać ten rozwój".

Ten europejski design to cecha rozpoznawcza, prezentowanych obecnie modeli. Także w przypadku Chevy Epica starano się, aby styl sylwetki zwrócił uwagę klientów ze Starego Kontynentu. Wprawdzie pojazd tylko nieznacznie urósł w stosunku do produkowanej dotychczas Evendy i ma obecnie 480,5 cm (jest to o 3,5 cm więcej), ale całkowicie zmieniono linię karoserii. Zamiast prostych linii i wąskiego zarysu przedniej partii Evandy, w Epice zwracają uwagę reflektory -wzorem BMW 5- zachodzące na boki i solidna poprzeczka z logo Chevroleta umieszczona na chromowanej osłonie chłodnicy.

Także linia boczna emanuje nowym stylem. Jej klinowaty profil zdominowany jest przez linię, biegnącą wzdłuż górnej połowy drzwi i zachodzącą na tylny i przedni błotnik. Dodatkowo efekt wizualny podkreśla umieszczenie na tej linii klamek drzwi. Inna przyciągająca wzrok cecha to duże lusterka zewnętrzne ze zintegrowanymi kierunkowskazami, dominujący masywny zderzak tylny, oraz światła z okrągłymi lampami, połączone szeroką, chromowana listwą.

Nie tylko bryła karoserii sprawia pozytywne wrażenie. Także zawieszenie i nowo opracowane silniki, wskazują na aspiracje osiągnięcia sukcesu na rynku pojazdów klasy średniej.

Układ jezdny to kolumny Mc Pherson z przodu i wielowahaczowa oś z tyłu. Dzięki takiej konstrukcji zawieszenia, jazda samochodem ważącym ponad półtorej tony jest bardzo płynna i komfortowa. Niestety osoby szukające "sportowej stabilności" na zakrętach, poczują się rozczarowane. Zawieszenie w Epice zestrojono bowiem tak, aby bardziej zadowolić ceniących komfort limuzyny i płynne pokonywanie nierówności, niż szukających twardego tłumienia i braku przechyleń na zakrętach.

Na uwagę zasługują sześciocylindrowe rzędowe jednostki o pojemnościach 2,0 i 2,5 litra, wykazujące doskonałe wyważenie i kulturę pracy. Siedząc w pojeździe w którym pracuje silnik, tylko strzałka obrotomierza informuje nas o pracy jednostki. Kierowca nie odczuwa żadnych drgań nadwozia, a do wnętrza nie dochodzą żadne dźwięki. Jak stwierdziła większość dziennikarzy uczestniczących w prezentacji, wyważenie sześciocylindrowej "rzędówki", dało efekt jakby silnik był wykonany w układzie widlastym.

Na początku 2007 roku do oferty handlowej oprócz jednostek benzynowych 2,0 i 2,5, wprowadzony zostanie dwulitrowy diesel z układem wtrysku common-rail, osiągający moc 150 KM.

Jak zapowiedział Dyrektor Generalny Chevrolet Europe Epica dostępna w dwóch wersjach - LS i LT, została wyposażona w sposób spełniający oczekiwania klientów wyższej klasy średniej na wszystkich rynkach.

Podstawowa wersja LS wyposażona jest m.in. w fotel kierowcy z regulacją wysokości, elektryczne okna z przodu i z tyłu, zamek centralny ze zdalnym sterowaniem, szyby atermiczne, klimatyzację i skórzaną kierownicę. Akcesoria opcjonalne obejmują m.in. felgi z lekkich stopów (w rozmiarze do 17  cali) i system audio z odtwarzaczem plików MP3.

Epica LT, dodatkowo posiada automatyczną klimatyzację i tempomat, a opcje wyposażenia dodatkowego obejmują m.in.: regulowany w 8 płaszczyznach fotel kierowcy, skórzaną tapicerkę, system kontroli trakcji, czujnik parkowania itp.

Ceny na polskim rynku będą zaczynać się od 75,990 zł.