Auto Świat Wiadomości Premiery Premiera największego Chevroleta!

Premiera największego Chevroleta!

Przeczytaj o nowym Chevrolecie Epica zaprezentowanym dzisiaj na oficjalnej premierze w Szwajcarii.

Premiera największego Chevroleta!
Onet
Premiera największego Chevroleta!

Urodzony w Szwajcarii Louis Chevrolet przybył do USA w roku 1900 i został przez Wiliama Crapo Duranta -założyciela koncernu General Motors- zatrudniony jako kierowca wyścigowy. Ponieważ oprócz umiejętności prowadzenia samochodu miał także zdolności konstruktorskie, w roku 1911 -dzięki pomocy Duranta- zbudował pierwszy samochód. Tak rozpoczęła się światowa kariera nazwy handlowej Chevrolet, marki która w 1918 została włączona do General Motors, stając się największym oddziałem koncernu. W okresie międzywojennym firma rozpoczęła podbój Europy, ale plany rozwoju zniweczyła wojna. Po jej zakończeniu rozpoczął się okres rozkwitu w USA (m.in. powstanie kultowego samochodu Corvette), ale z rynków europejskich firma zniknęła. Zaczęło się to zmieniać po przejęciu przez GM firmy Daewoo i rozpoczęciu sprzedaży ich modeli pod nazwą Chevrolet. Kolejny przełom w historii firmy rozpoczyna się w kwietniu 2006. W miejscu gdzie wszystko się zaczęło - w Szwajcarii przygotowano prezentację Chevroleta Epica.

Jak powiedział Wayne Brannon -Dyrektor Generalny Chevrolet Europe- "Chevrolet w Europie wciąż rozwija się w imponującym tempie i w roku 2005 sprzedaż wzrosła -w stosunku do roku 2004- o 26 procent. Z pewnością europejski design nowych Chevroletów, pozwoli w roku 2006 utrzymać ten rozwój".

Ten europejski design to cecha rozpoznawcza, prezentowanych obecnie modeli. Także w przypadku Chevy Epica starano się, aby styl sylwetki zwrócił uwagę klientów ze Starego Kontynentu. Wprawdzie pojazd tylko nieznacznie urósł w stosunku do produkowanej dotychczas Evendy i ma obecnie 480,5 cm (jest to o 3,5 cm więcej), ale całkowicie zmieniono linię karoserii. Zamiast prostych linii i wąskiego zarysu przedniej partii Evandy, w Epice zwracają uwagę reflektory -wzorem BMW 5- zachodzące na boki i solidna poprzeczka z logo Chevroleta umieszczona na chromowanej osłonie chłodnicy.

Także linia boczna emanuje nowym stylem. Jej klinowaty profil zdominowany jest przez linię, biegnącą wzdłuż górnej połowy drzwi i zachodzącą na tylny i przedni błotnik. Dodatkowo efekt wizualny podkreśla umieszczenie na tej linii klamek drzwi. Inna przyciągająca wzrok cecha to duże lusterka zewnętrzne ze zintegrowanymi kierunkowskazami, dominujący masywny zderzak tylny, oraz światła z okrągłymi lampami, połączone szeroką, chromowana listwą.

Nie tylko bryła karoserii sprawia pozytywne wrażenie. Także zawieszenie i nowo opracowane silniki, wskazują na aspiracje osiągnięcia sukcesu na rynku pojazdów klasy średniej.

Układ jezdny to kolumny Mc Pherson z przodu i wielowahaczowa oś z tyłu. Dzięki takiej konstrukcji zawieszenia, jazda samochodem ważącym ponad półtorej tony jest bardzo płynna i komfortowa. Niestety osoby szukające "sportowej stabilności" na zakrętach, poczują się rozczarowane. Zawieszenie w Epice zestrojono bowiem tak, aby bardziej zadowolić ceniących komfort limuzyny i płynne pokonywanie nierówności, niż szukających twardego tłumienia i braku przechyleń na zakrętach.

Na uwagę zasługują sześciocylindrowe rzędowe jednostki o pojemnościach 2,0 i 2,5 litra, wykazujące doskonałe wyważenie i kulturę pracy. Siedząc w pojeździe w którym pracuje silnik, tylko strzałka obrotomierza informuje nas o pracy jednostki. Kierowca nie odczuwa żadnych drgań nadwozia, a do wnętrza nie dochodzą żadne dźwięki. Jak stwierdziła większość dziennikarzy uczestniczących w prezentacji, wyważenie sześciocylindrowej "rzędówki", dało efekt jakby silnik był wykonany w układzie widlastym.

Na początku 2007 roku do oferty handlowej oprócz jednostek benzynowych 2,0 i 2,5, wprowadzony zostanie dwulitrowy diesel z układem wtrysku common-rail, osiągający moc 150 KM.

Jak zapowiedział Dyrektor Generalny Chevrolet Europe Epica dostępna w dwóch wersjach - LS i LT, została wyposażona w sposób spełniający oczekiwania klientów wyższej klasy średniej na wszystkich rynkach.

Podstawowa wersja LS wyposażona jest m.in. w fotel kierowcy z regulacją wysokości, elektryczne okna z przodu i z tyłu, zamek centralny ze zdalnym sterowaniem, szyby atermiczne, klimatyzację i skórzaną kierownicę. Akcesoria opcjonalne obejmują m.in. felgi z lekkich stopów (w rozmiarze do 17  cali) i system audio z odtwarzaczem plików MP3.

Epica LT, dodatkowo posiada automatyczną klimatyzację i tempomat, a opcje wyposażenia dodatkowego obejmują m.in.: regulowany w 8 płaszczyznach fotel kierowcy, skórzaną tapicerkę, system kontroli trakcji, czujnik parkowania itp.

Ceny na polskim rynku będą zaczynać się od 75,990 zł.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków