Wydawać by się mogło, że wprowadzenie Golfa Plus może stanowić konkurencję dla Golfa lub też większego Tourana. Wg Jerzego Krężlewskiego - dyr. marketingu Kulczyk Tradex, Golf Plus ma odmłodzić klientelę przez to, że jest ciekawszy stylistycznie i ma być idealnym dla osób planujących założenie rodziny. Z drugiej strony jest to odpowiedź na współczesne trendy, tzn. poszukiwanie wszelkich możliwych nisz rynkowych.

Choć linia nadwozia jest bardzo podobna to wspólne z mniejszym Golfem z elementów zewnętrznych są jedynie klami i lusterka. Drzwi, pokrywy, zderzaki, błotniki, dach, reflektory (z trzema okrągłymi, pojedynczymi elementami - kierunkowskazy, światła mijania i światła drogowe) i tylne światła (w technice diod świetlnych) zostały zaprojektowane całkowicie od nowa. Poprzez to, iż auto jest wyższe, wyżej osadzone zostały maska oraz przednia szyba, która ma teraz dużo większą powierzchnię. Wśród charakterystycznych cech Golfa Plus należy wymienić także przeciwbieżne wycieraczki. Jako wyposażenie opcyjne można zamówić reflektory biksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów.

Wyższe nadwozie przełożyło się na większą przestrzeń wewnątrz Golfa Plus. Możliwe jest wyższe położenie fotela, nie brakuje miejsca na głowy czy na kolana osób siedzących z tyłu. Imponująca jest liczba schowków, w zależności od wersji nawet do 43, w tym m.in. 8 uchwytów na napoje, szuflady pod fotelami, do czterech schowków w konsoli dachowej, w tym czwarty dla pasażerów tylnych siedzeń. Odpowiednio do większej wysokości stworzona została nowa deska rozdzielcza z okrągłymi, a nie kwadratowymi, dmuchawami.

Tylna kanapa przesuwana jest wzdłużnie o 16 cm, oparcie dzielone w proporcji 60:40. Dodatkowo można złożyć samo środkowe oparcie i uzyskać równą powierzchnię z podłogą bagażnika. Po złożeniu środkowego oparcia, tworzy on podłokietnik ze schowkami i uchwytami na napoje.

Bagażnik Golfa Plus jest o 43 litry większy (395 l), a po przesunięciu tylnych siedzeń powiększa się do 505 l. Po całkowitym złożeniu kanapy pojemność wynosi 1.450 l. Podłoga bagażnika może być ustawiona na dwóch poziomach, przy niższym otrzymamy dodatkowe 100 litrów pojemności.

Pod względem napędu Golf Plus nie będzie różnić się od zwykłego Golfa. W tej chwili dostępne są cztery jednostki: 1,4 75KM, 1,6 115KM, w tym dwa diesle TDI 1,9 105KM i 2,0 140KM. W maju przewidywane są kolejne dwie wersje silnikowe, benzynowa o poj. 1,6 i wysokoprężna 1,9.

Aby stać się posiadaczem najuboższej wersji (1,4 Trendline) trzeba wydać 66.940 zł. Analogiczna wersja standardowego Golfa jest w tym przypadku tańsza o 4 tys. zł.