Celem prezentowanego samochodu jest pokazanie jak bardzo dynamiczny i atletyczny może być współczesny lub przyszłościowy pojazd klasy SUV. Opel przestawił oglądającym nową, wyjątkowo sportową interpretację samochodu tego segmentu. Dzięki zwracającym uwagę diodowym reflektorom, które zachodzą na błotniki, oraz typowemu dla Opla przełamaniu maski silnika, przód czteromiejscowego samochodu podkreśla nową linię designu marki.

Auto o wymiarach 4530/1970/1640 mm (długość/szerokość/wysokość), ma charakterystyczną już dla Astry trzeciej generacji linię, gwałtownie opadają w dół ku przodowi, podkreślając przypominającą coupé sylwetkę. Jednocześnie nie traci ono na swoich walorach użytkowych. Tylna klapa wyposażona jest w pantograficzny zawias. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu w trakcie otwierana klapa przekręca się do góry i do przodu, co sprawia, że użytkownik nie musi się cofać o krok. Zapewnia to lepszy dostęp do przestrzeni ładunkowej.

Tylne fotele można całkowicie złożyć, tworząc całkowicie płaską podłogę bagażnika. Przednie fotele umocowane są do pojedynczej szyny i wyglądają, jakby były zawieszone w powietrzu. Dzięki systemowi EasyEntry, przesuwają się one do przodu w stronę panelu instrumentów po naciśnięciu przycisku, co ułatwia wsiadanie do tyłu. Tak więc czwórka pasażerów podróżuje wygodnie na czterech indywidualnych fotelach.

Podobnie jak w jednej z produkcyjnych wersji Astry III GTC, pod maską Antary GTC znajduje się dwustudwunastokonna jednostka napędowa. W przeciwieństwie do produkcyjnej benzynówki, silnik z podwójną sprężarką, powstała jednak na bazie wysokoprężnego, czterocylindrowego silnika 1.9 CDTI. Osiąga on 400 Nm momentu obrotowego już przy 1.400 obr./min. i - podobnie jak wszystkie modele Opla z silnikami wysokoprężnymi 1.9 CDTI - wyposażony jest w bezobsługowy filtr cząstek stałych (DPF).

Silnik w modelu Opel Antara GTC współpracuje z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów. Taki duet ma zapewnić imponujące osiągi: symulacje komputerowe wykazują prędkość maksymalną 210 km/h i przyspieszenie od zera do 100 km/h w około 8 sekund. Do tego z pewnością Ople przygotuje elektronicznie sterowane zawieszenie zdolne utrzymać auto przy takich prędkościach, jak i w terenie.