• W porównaniu z poprzednikiem Range Rover stał się bardziej dynamiczny
  • Wersja z 300-konnym silnikiem setkę uzyskuje po 6,6 s
  • W Polsce samochód pojawi się w sprzedaży w kwietniu

Sukces pierwszej generacji Evoque’a musi być kontynuowany. Od 2011 roku sprzedano ponad 700 tys. aut i tym samym Evoque stał się wizytówką Land Rovera. Nie dziwi zatem, że w przypadku nowego modelu projektanci walczyli o każdy detal na karoserii. Stylistyka pojazdu stała się jeszcze bardziej wyrazista, a wnętrze zyskało na szlachetności. Na pokładzie pojawiło się ciekawe rozwiązanie – wewnętrzne lusterko pokazuje na życzenie obraz z kamery cofania, która została umieszczona w antenie dachowej.

Spore oczekiwania sprawiły, że wymagania wobec inżynierów były bardzo duże. Samochód stał się bardziej dynamiczny od poprzednika. Pierwszą jazdę odbyliśmy na… lodzie, a do sprawdzianu wybraliśmy topową odmianę. To oznacza silnik o mocy 300 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Napęd jest przekazywany na koła za pomocą 9-stopniowej przekładni automatycznej. 

Foto: Land Rover
Range Rover Evoque po nowemu

Silnik okazuje się bardzo żwawy. „Setkę” uzyskuje się już po 6,6 s, a maksymalnie autem można jechać 242 km/h. W trakcie tańca na lodzie skupiliśmy się jednak nie na dynamice, lecz na prowadzeniu. Testy wykazały, że w porównaniu z dotychczasową wersją samochód znacznie zwinniej pokonuje zakręty. 

Range Rover Evoque już od wiosny

Oprócz podstawowego diesla z manualną skrzynią biegów wszystkie inne napędy są zaprojektowane jako 48-woltowe miękkie hybrydy. Podczas hamowania akumulatory są ładowane, a włączenie spalinowego silnika odbywa się wyjątkowo łagodnie. Wadą zaawansowanej techniki jest wysoka masa – około 2 t. W późniejszym czasie paleta silników ma się wzbogacić o hybrydę typu plug-in. W tym przypadku jako spalinowy napęd będzie wykorzystany 3-cylindrowy silnik. 

Samochód w kwietniu pojawi się w sprzedaży, a ceny mają zaczynać się od około 37 000 euro.

Foto: Land Rover
Range Rover Evoque po nowemu

Range Rover Evoque – naszym zdaniem

Nowy Range Rover Evoque ma godnie kontynuować sukces poprzednika. Ma na to duże szanse, bowiem nie tylko efektownie wygląda, lecz także zapewnia dobre osiągi. Dodatkowym atutem pojazdu jest świetne prowadzenie.

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1998 cm3, R4, t.benz.
Moc 300 KM przy 5500 obr./min
Moment obrotowy 400 Nm przy 1500 obr./min
Skrzynia biegów i napęd aut. 9, napęd 4x4
Prędkość maksymalna 242 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,6 s
Średnie zużycie paliwa 8,1 l/100 km
Pojemność bagażnika 591-1383 l