Po symbolizującym zakochanie DeZir, odkrywaniu świata dzięki Captur, zakładaniu rodziny z R-Space, wraz z Frendzy przyszedł czas na wkroczenie w świat pracy. Jest to już czwarty z kolei etap nowej strategii Renault w dziedzinie designu, odwołującej się do ważnych momentów w życiu człowieka.

Nowy samochód koncepcyjny Renault, który został stworzony pod okiem Laurensa van den Ackera, jest w założeniu dwufunkcyjny - dostawczy i osobowy.

Po stronie pasażera brak jest środkowego słupka, oprócz tego możemy zobaczyć "klasyczne" drzwi boczne oraz boczne drzwi przesuwne z wbudowanym 37-calowym ekranem: to świat pracy. Po stronie kierowcy również brak środkowego słupka, jest natomiast dwoje przeszklonych, symetrycznie otwierających się drzwi - to świat rodziny. W obydwu tych światach gwarantujemy łatwość załadunku i dostępu do wnętrza.

Według założenia, w ciągu tygodnia Frendzy jest pojazdem przystosowanym do potrzeb działalności zawodowej, z dużym zewnętrznym monitorem, umożliwiającym wyświetlanie przydatnych informacji ("dostawa towaru, wracam za 5 minut", tryb ładowania lub poziom naładowania akumulatorów) lub reklamowym, zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Podczas weekendu auto zamienia się w pojazd rodzinny, z wygodnym fotelem pasażera i obszerną kanapą z tyłu.

Zależnie od nastroju, dzieci mogą oglądać filmy lub bawić się w różne gry na wysuwanym z oparcia fotela pasażera dotykowym tablecie. Mogą również rysować na wbudowanej w przesuwne drzwi "tablicy".

Dzięki tym wszystkim rozwiązaniom kierowca może dostosowywać pojazd do swoich potrzeb: w trybie "pracy" lusterka wsteczne ustawiają się pionowo, a oświetlenie wnętrza zmienia kolor na zielony; w trybie "rodzinnym" lusterka obracają się do położenia poziomego, a wnętrze wypełnia światło o świetlisto-pomarańczowej barwie. Od zewnątrz, zmieniające barwę według tej samej zasady światła przednie i tylne przypominają o aktualnym trybie użytkowania pojazdu.

Ergonomicznie zaprojektowane miejsce kierowcy w połączeniu z tabletem BlackBerry PlayBook zapewniają Frendzy stałą łączność ze światem. Po podłączeniu staje się integralną częścią samochodu, dostosowaną pod względem konfiguracji do środowiska Renault. Po odłączeniu umożliwia dalszą nieprzerwaną pracę z zachowaniem dostępu do wszystkich funkcji.

BlackBerry PlayBook odgrywa również kluczową rolę w personalizacji pojazdu, ponieważ umożliwia kontrolę treści wyświetlanych na ekranie zewnętrznym podczas jazdy i na postoju, tak w zastosowaniach zawodowych jak i osobistych (na przykład piktogramy bądź też wyświetlanie filmów).

Zamontowane w każdym progu drzwi czujniki umożliwiają wykrywanie paczek z chipem RFID (Radio Frequency IDentification) podczas załadunku / rozładunku pojazdu. Chipy te zawierają szereg istotnych informacji, takich jak: adresat przesyłki, jej waga, wymiary, itp., dostarczając użytkownikowi informacji w czasie rzeczywistym o faktycznej zawartości pojazdu. Ponadto rzemieślnicy mogą również na podstawie powyższych parametrów automatycznie wytyczać sobie trasy przejazdu.

Podobnie jak DeZir zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2010 roku, Frendzy jest pojazdem z napędem elektrycznym. Jest wyposażony w zespół napędowy Kangoo Z.E., a gniazdo ładowania akumulatorów, usytuowane pod przednim logo jest identyczne jak w ZOE Preview.

Dużą nowością w przypadku Frendzy było przeprowadzenie szeroko zakrojonych badań nad emisją dźwięków, wspólnie z Instytutem Badawczo-Koordynacyjnym Akustyki i Muzyki IRCAM. Ponieważ pojazdy elektryczne są bezgłośne, jednym z aktualnych wyzwań jakim musi sprostać Renault jest dźwiękowa personalizacja tych pojazdów ze względów bezpieczeństwa, w szczególności przy mniejszych prędkościach.

Dwoista natura Frendzy skłoniła Renault i IRCAM do opracowania dla niego bardzo zróżnicowanego wachlarza dźwięków. Stworzone dla tego modelu tła dźwiękowe sprawiają, że niezależnie od tego, czy jest się na zewnątrz czy wewnątrz tego auta, każdy może bez trudu rozpoznać, tylko na podstawie profilu dźwiękowego, jaki jest aktualny tryb użytkowania auta - firmowy czy prywatny.