Zmiany stylistyczne w zaprezentowanym w 2006 r. Daily czwartej generacji są kosmetyczne. Auto ma m.in. nowy grill oraz inne malowanie przedniego zderzaka. We wnętrzu środkowy panel ma teraz kolor aluminium. Możemy zamówić opcjonalny system komunikacji głosowej, także z nową funkcją Blue & me fleet, czyli systemem zarządzania flotą.

Większa ładowność

W palecie modeli EcoDaily znalazła się teraz wersja o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej siedmiu ton (dostępna od wiosny 2010 r.). Dotychczas największy Daily posiadał maksymalne DMC 6,5 t. W porównaniu z nim ładowność siedmiotonowego EcoDaily wzrosła o 470 kg do ponad 4700 kg. Tę cechę szczególnie docenią firmy zabudowujące pojazdy straży pożarnej i minibusy. Niestety wersja 4x4 nadal będzie dostępna jedynie w wersjach o DMC 3,5 i 5,5 tony. Dzięki poszerzeniu palety silników i liczby wersji nadwoziowych możliwości konfiguracji samochodu wzrosły z 2500 do ponad 7000 wariantów! EcoDaily jest oferowany z DMC od 2,8 t do 7 t, z pojemnościami ładunkowymi od 7 do 17 m3, rozstawami osi od 3000 do 4750 mm. Furgony mogą posiadać wysokości wewnętrzne przedziałów ładunkowych w zakresie: 1545, 1900 i 2100 mm.

Na ropę

Najwięcej zmian kryje się pod maską, gdzie poszerzono gamę wariantów silnikowych. Modele o mniejszej DMC, wykorzystujące silnik wysokoprężny o pojemności 2,3 litra, są teraz dostępne także z mocami 106 i 126 KM, które posiadają momenty obrotowe odpowiednio 270 i 290 Nm. Uzupełniają one dotychczasowe warianty o mocach 96 KM, 116 KM oraz 136 KM. Trzylitrowy Diesel jest oferowany w nowych wariatach mocy: 170 KM, a od wiosny przyszłego roku także 140 KM. Jednostki te spełniają wymogi Euro 5 i są wyposażone w system EGR i filtr cząstek stałych.

Na gaz

Iveco planuje również mocniejsze wejście w segment samochodów napędzanych CNG. Do tej pory firma sprzedawała w kraju ok. 20-30 takich pojazdów rocznie, jednak - jak zapewnia Mario Giagnoni, szef Iveco Poland - chce osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 80-100 szt., w czym ma pomóc ich intensywna promocja w przedsiębiorstwach z dużymi flotami. Do napędu gazowego służy 3-litrowy silnik Natural Power o mocy 136 KM, spełniający normę Euro 6. Metan magazynowany jest w tańszych, ale niestety znacznie cięższych niż kompozytowe, butlach stalowych o pojemnościach 210-330 litrów i masie 250-350 kg. Awaryjnie można korzystać z zasilania benzyną ze zbiornika o pojemności 14 litrów. EcoDaily na CNG jest przeciętnie 15 tys. zł droższy od porównywalnej wersji napędzanej tradycyjnie.

Na prąd

Ciekawostką w ofercie Iveco jest EcoDaily Electric napędzany asynchronicznym, trójfazowym silnikiem elektrycznym. Posiada on moc ciągłą 30kW (przy mocy szczytowej 60kW) lub moc ciągłą 40kW (przy mocy szczytowej 80kW). Ładowanie akumulatorów trwa osiem godzin (380V/32A), a maksymalny zasięg pojazdów wynosi 90-130 km. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 70 km/h.

Wszystkie modele EcoDaily są dostępne z seryjnym systemem hill-holder, zapobiegającym cofaniu się auta podczas ruszania pod górę oraz ESP. Dzięki modernizacji auta, Iveco planuje zwiększyć swój udział w krajowym segmencie pojazdów dostawczych o DMC 3,4-6,5 t z 10,4% obecnie do 12,5% w roku przyszłym.