Przy okazji modernizacji Seat Ibiza dostał pełne światła LED, nowe oznaczenie modelu, inspirowane odręcznym pismem, oraz chromowane logo "SEAT". Pojawiły się też nowe wzory felg, czyli typowa klasyka pojawiająca się przy okazji liftingów. Z kolei Arona ma przeprojektowaną maskę, nowe wzory zderzaków oraz inny kształt lamp przeciwmgielnych. Z tyłu samochodu m.in. zamontowano nowy spoiler oraz również wprowadzono nowy styl pisma nazwy modelu.

Seat Ibiza i Arona po liftingu - nowoczesne multimedia

Znacznie istotniejsze zmiany zaszły w systemach bezpieczeństwa i multimediach. Wnętrza Ibizy i Arony zyskały nowe ambientowe podświetlenie LED oraz podświetlenie przeprojektowanych wlotów powietrza. Nieco inny jest też kształt deski rozdzielczej – teraz ma być bardziej funkcjonalnie i intuicyjnie w obsłudze.

Oba modele Seata zyskały multimedia z technologię Full Link we wszystkich wersjach wyposażenia. To oznacza, że nawet w bazowych wersjach będzie można korzystać już z Android Auto i Apple CarPlay. Seat chwali się także bardziej zaawansowanym sterowaniem głosowym. Z części usług można skorzystać wydając komendy głosowe, aktywując je poprzez hiszpańskie przywitanie "Hola Hola” (czyt. Ola Ola).

Odświeżony system multimedialny standardowo ma ekran dotykowy o przekątnej 8,25 cala lub 9,2 cala w wersji z fabryczną nawigacją.

Ponadto w kabinach Seatów Ibiza i Arona pojawiły się dwa szybkie złącza typu USB-C. Co więcej, wbudowany system e-SIM oferuje możliwość skontaktowania się z usługami marki Seat za pomocą przycisku "Private Call". Pozwala to na rozmowę z asystentem w języku kierowcy niezależnie od miejsca podróży. System ten będzie oferowany za dramo, ale tylko przez rok od zakupu modelu.

Nowością w obu modelach jest asystent świateł drogowych High Beam Assist, który w razie potrzeby automatycznie przełącza oświetlenie między światłami drogowi i mijania.

Seat Ibiza i Arona po liftingu – silniki

Zmodernizowana Ibiza będzie oferowana w pięciu wariantach silnikowych, z kolei w modelu Arona będziemy mieli do wyboru cztery jednostki benzynowe. Wszystkie silniki w Aronie zostały wyposażone w turbinę.

Podstawowy motor w Ibizie to trzycylindrowy, wolnossący silnik 1.0 MPI (80 KM i 93 Nm) z manualną 5-biegową skrzynią. Ten silnik nie będzie jednak oferowany w Aronie.

W obu odświeżonych modelach znajdziemy jednostki 1.0 TSI oraz 1.5 EcoTSI. Pierwszy wariant oferowany jest w odmianach o mocy 95 KM oraz 110 KM. Wersja 95-konna została połączona z manualną 5-biegową przekładnią, natomiast 110-konną wersję można wybrać z 6-biegową manualną przekładnią bądź z 7-biegową skrzynią DSG. Z kolei jednostka 1.5 EcoTSI będzie dostępna w wersji 150-konnej (250 Nm).