- Seat Tarraco e-Hybrid wykorzystuje 150-konny silnik benzynowy oraz elektryczną jednostkę generującą 115 KM - łączna moc układu hybrydowego to 245 KM
- To hybryda typu plug-in, więc przy akumulatorach naładowanych w 100 proc. w trybie czysto elektrycznym można pokonać maksymalnie 49 km
- Hybrydowe Tarraco już jest produkowane w zakładach Volkswagena w Wolfsburgu, a do klientów trafi w pierwszym kwartale 2021 roku
Seat dołącza do producentów, którzy mają w gamie SUV-a z hybrydowym napędem. Stało się to możliwe dzięki wprowadzeniu do oferty Tarraco e-Hybrid. Samochód napędzany jest benzyniakiem 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz elektryczną jednostką generującą 115 KM. Dzięki tym silnikom pojazd osiąga łączną moc 245 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm.
Seat Tarraco e-Hybrid to hybryda typu plug-in, a zatem możliwa jest jazda w trybie czysto elektrycznym. Prąd magazynowany jest w akumulatorach o pojemności 13 kWh. Jeśli są one napełnione w 100 proc., to pozwalają na przejechanie w trybie bezemisyjnym dystansu 49 km (wg testów WLTP). Z kolei przy wykorzystaniu hybrydowego trybu łączny zasięg pojazdu to aż 730 km.
Dzięki urządzeniu typu Wallbox (o mocy 3.6 kW) akumulatory mogą zostać w pełni naładowane po około 3 godz. Samochód można również podłączyć do ładowarki 2.3 kW, która uzupełni poziom energii elektrycznej w niecałe 5 godz.
Seat Tarraco e-Hybrid – w trybie elektrycznym do 140 km/h
Seat Tarraco e-Hybrid domyślnie uruchamia się w ustawieniu elektrycznym – oczywiście pod warunkiem, że pozwala na to stopień naładowania akumulatorów. Tarraco przełączy się na tryb hybrydowy, gdy naładowanie akumulatorów spadnie poniżej określonego poziomu lub prędkość pojazdu przekroczy 140 km/h. Podczas równoczesnego działania napędu elektrycznego oraz spalinowego możliwe jest doładowywanie akumulatorów.
Samochodem można podróżować w jednym z trzech trybów jazdy hybrydowej (e-Mode, Automatic Hybrid oraz Manual Hybrid). Przy dźwigni skrzyni biegów znajdują się dwa przyciski, które umożliwiają aktywowanie dwóch trybów jazdy – e-Mode (do bezemisyjnej jazdy miejskiej) oraz s-Boost (zapewnia maksymalną dynamikę).
Seat Tarraco e-Hybrid został zaprojektowany w zakładach Seata w hiszpańskim Martorell, natomiast jego produkcją zajmują się zakłady Volkswagena w Wolfsburgu. Dostawa pierwszych egzemplarzy planowana jest na pierwszy kwartał 2021 roku.
Seat Tarraco e-Hybrid – dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1395, t.benz./R4/16 + elektryczny |
Moc silnika benzynowego | 150 KM |
Moc silnika elektrycznego | 115 KM |
Moc układu hybrydowego | 245 KM |
Moment obrotowy układu hybrydowego | 400 Nm |
Skrzynia biegów | aut. 6 |
Prędkość maksymalna | 205 km/h |
Średnie spalanie (wg WLTP) | 1,6-2,0 l/100 km |
Emisja CO2 | 37-46,4 g/km |
Zasięg w trybie elektrycznym (wg WLTP) | 44-49 km |
Zasięg w trybie hybrydowym (wg WLTP) | 730 km |
Pojemność akumulatorów | 13 kWh |