Popularna Fabia przeszła lekką kurację odmładzającą. Zmianom uległ przede wszystkim kształt przedniej części nadwozia. Od kosmetycznych poprawek znacznie ważniejsze są innowacje techniczne.

Skoda pozbyła się terkoczących diesli z pompowtryskiwaczami, a także otrzymała nowoczesne silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz turbodoładowaniem. Facelifting przyniósł również niespodziankę dla fanów mocnych wrażeń.

W Genewie Skoda zaprezentowała Fabię RS. Obniżone zawieszenie, większe hamulce, dwie rury wydechowe, pakiet spojlerów oraz 17-calowe felgi zapowiadają, że auto będzie jeździło sprawnie.

Gorąca Fabia otrzymała silnik o pojemności zaledwie 1,4 litra. Tajemnicą jednostki opracowanej przez inżynierów Volkswagena jest podwójne doładowanie. Na niskich obrotach powietrze do czterech cylindrów wtłacza napędzany paskiem kompresor. Powyżej 3500 obr./min. do głosu dochodzi poruszana spalinami turbosprężarka. System podwójnego doładowania pozwolił na uzyskanie niezwykle korzystnego rozkładu momentu obrotowego. Maksymalne 250 Nm jest dostępne od 2000 do 4500 obr./min., co umożliwia żwawą jazdę bez konieczności zapędzania wskazówki obrotomierza w okolicę czerwonego pola.

Skutkuje to relatywnie niskim zapotrzebowaniem na benzynę. Skoda deklaruje, że w cyklu mieszanym Fabia RS zużyje zaledwie 6,4 l/100km. Osiągnięcie tak dobrego wyniku oznacza konieczność muskania pedału gazu, o co nie łatwo w samochodzie ze sztywnym zawieszeniem oraz dobrze wyprofilowanymi fotelami. Dla przykładu warto jednak dodać, że Ibiza Cupra z identycznym silnikiem zużywa ok. 8-10 l/100km, co w przypadku samochodu dysponującego mocą 180 KM.

Skoda, podobnie jak Seat, będzie oferowana wyłącznie z siedmiobiegową skrzynią DSG. Przekładnia z dwoma sprzęgłami charakteryzuje się płynną i szybką pracą. Skrzynia może pracować w trybie całkowicie automatycznym, ale w razie potrzeby kierowca może wybierać biegi przy pomocy lewarka. Za dopłatą można zamówić samochód z umieszczonymi za kierownicą dźwigniami do zmiany biegów.

Wyposażenie standardowe Fabii RS poza wspomnianą skrzynią DSG będzie obejmowało cztery poduszki powietrzne, automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane przednie szyby oraz światła do jazdy dziennej. Kierowca może liczyć na wsparcie elektronicznych systemów - ESP ułatwi opanowanie samochodu wymykającego się spod kontroli, natomiast XDS, czyli elektronicznie sterowana blokada mechanizmu różnicowego, zmniejszy poślizg kół podczas wyjeżdżania za zakrętu.

Fabia RS będzie oferowana jako hatchback oraz kombi. Pierwszy pomieści od 300 do 1163 litrów bagażu. Bardziej praktycznie kombi - od 460 do 1460 litrów. Obie wersje przyśpieszają od 0 do 100 km/h w czasie 7,3 sekundy. W przypadku hatchbacka prędkość maksymalna wynosi 224 km/h. Lepsze właściwości aerodynamiczne sprawiają, że kombi jest w stanie pomknąć 226 km/h.