Samochód ten można zakwalifikować zarówno do segmentu pojazdów sportowo-rekreacyjnych, jak też i minivanów, które nastawione są na komfort jazdy oraz indywidualne potrzeby właściciela. Nowy Nissan został stworzony przede wszystkim aby spełniać oczekiwania pojedynczego użytkownika, samotnego starszego pana, który poświęca większość swego czasu na hobby, rekreację lub różne prace społeczne. Tak więc samochód będzie odpowiednim przedłużeniem np. dla jego skrzynki narzędziowej lub mobilnego garażu.

Nissan Bevel został stworzony przez amerykański oddział Nissan Design America, umiejscowiony w Kalifornii. Przy współpracy z wydziałem zajmującym się zaawansowanym planowaniem produktów powstało studium koncepcyjne samochodu wybiegające daleko poza dotychczasowe standardy i stereotypy. Nissan Bevel charakteryzuje się asymetryczną stylizacją nadwozia, na dachu którego zamontowano baterie słoneczne. Ponadto samochód obfituje w takie rozwiązania jak układ kierownicy, przepustnica oraz hamulec sterowane systemem drive-by-wire.

Auto posiada 293 centymetrowy rozstaw osi, który jest nieco dłuższy od tego, który zamontowano w Nissanie Murano, a zarazem krótszy od Nissana Quest. Dzięki krótkiej masce przedniej i ściętemu tyłowi długość samochodu wynosi prawie 4,40 m. Natomiast 1,90 m szerokości pozwoliło stworzyć całkiem przyzwoitą przestrzeń wewnątrz. Dostęp do wnętrza samochodu nie jest w żadnym stopniu utrudniony bowiem druga para drzwi otwiera się w stronę słupka C, dając przestrzeń pozwalającą włożyć jakieś większe przedmioty. Po otwarciu tylnej klapy można wysunąć kawałek podłogi bagażnika tworząc tym samym wytrzymałą ławkę, bądź też stół na narzędzia. Można wtedy korzystać z dwóch gniazdek na prąd, jednego tradycyjnego 12V oraz drugiego dysponującego napięciem 110V, które pochodzi ze zintegrowanych paneli słonecznych.

Przestrzeń wewnątrz samochodu podzielona jest na trzy specyficzne obszary. Pierwszy z nich to obszar komfortowy, czyli tam gdzie miejsce zajmuje kierowca. Po zajęciu miejsca cały kokpit wraz z nietypową kierownicą i pedałami "dosuwa" się do kierowcy, tak by zapewnić mu pełną ergonomię. Po otwarciu drzwi elementy te odsuwają się, aby ułatwić wydostanie się z samochodu. Druga strefa jest swoistym centrum zarządzania. Została ona stworzona by dostarczać kierowcy wszelakich informacji na temat samochodu, a także umożliwić połączenie ze światem. Elektroniczna deska rozdzielcza złożona z kilku wyświetlaczy dostarcza wszystkich niezbędnych informacji na temat stanu samochodu. W lusterkach bocznych umieszczono wyświetlacze LCD, które pokazują obraz przekazywany z bocznych kamer.

W centrum dowodzenia możemy obsługiwać wszystkie urządzenia multimedialne, które znajdują się w aucie. Dostępny jest nawet futurystyczny system bezprzewodowego zarządzania domem. Za pomocą samochodu będzie można w niedalekiej przyszłości sprawdzić czy w domu wyłączyliśmy światło, włączyć centralne ogrzewanie, bądź też po prostu otworzyć sobie drzwi od garażu.

Trzecia strefa została przeznaczona do zadań użytkowych bądź też przewożenia zwierząt. Znajduje się tam przestrzeń, którą można modyfikować i dostosowywać do aktualnych potrzeb. O silniku wiadomo jak dotąd tyle, że będzie to jednostka HEV z sześcioma cylindrami o pojemności 2,5 litra.