Choć sylwetka nadwozia jest zbliżona do większego modelu Range Rover, to jednak po bliższym przyjrzeniu się, widać sporo różnic. Przód samochodu w dużym stopniu przypomina linię koncepcyjnego Range Stormera, pokazanego po raz pierwszy na targach w Detroit w 2004 r. W porównaniu do Range Rovera przednia szyba jest bardziej pionowa, auto jest niższe, linia dachu nachylona, okna są wpuszczone, a charakterystyczne dla Range Rovera wykończenia maski silnika wygładzono. Range Rover Sport wyposażony jest w cztery pary drzwi i tylną klapę z oddzielnie otwierającym się oknem. Koła zepchnięto w rogi, przy czym są one duże - w modelu z doładowanym silnikiem  mają 20 cali - co zapewnia lepsze wyczucie skrętów i podkreśla sportowy charakter auta. Samochód został wyposażony w przednie i tylne spoilery oraz osłony boczne. Takie rozwiązanie nie tylko podkreśla sportowy wygląd samochodu, ale także zwiększa stabilność przy dużych szybkościach i poprawia parametry aerodynamiczne.

Range Rover Sport dostępny jest w trzech wersjach silnikowych. Najmocniejsza (supercharged), to doładowany silnik V8 o poj. 4,2 l, mocy 390 KM i maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm przy 3.500 obr/min. Silnik ten pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 7,6 sekundy i osiągnięcie prędkości 225 km/h. Pozostałe dwie jednostki to większy ale słabszy silnik V8 o poj. 4,4 l, mocy 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym 425 Nm oraz silnik wysokoprężny V6 o pojemności 2,7 l, mocy 190 KM i maksymalnym momencie 440 Nm. Co ciekawe, benzynowe silniki zostały specjalnie "osłabione" o ok. 10 KM, tak by jednak to model Range Rover pozostał flagową jednostką Land Rovera. Wszystkie wersje współpracują z sześciostopniową przekładnią automatyczną, z trybem sportowym oraz możliwością ręcznej zmiany biegów.

Aby ułatwić prowadzenie tego ważącego ponad 3 tony auta, zastosowano nową technologię Dynamic Response. Ten sterowany komputerowo system analizuje siły przy skrętach i zmniejsza odchylenia od pionu. Jest on jednym z głównych elementów zapewniających zwrotność i łatwość prowadzenia. System ten stanowi wyposażenie standardowe w modelu z doładowanym silnikiem  i wyposażenie opcjonalne w pozostałych wersjach. I rzeczywiście, podczas prób na warszawskim lotnisku Bemowo, model Range Rover Sport spisywał się nadspodziewanie dobrze podczas pokonywania zakrętów przy dużych prędkościach.

Poza doskonałymi osiągami na trasie, Range Rover Sport świetnie sprawuje się na każdym podłożu, od ubitego śniegu do kamieni. Nowy efektywny system Land Rovera - Terrain Response, który po raz pierwszy zastosowano w Discovery 3, stanowi standardowe wyposażenie wszystkich wersji. Kierowca może wybrać jedno z pięciu ustawień terenowych w zależności od zastanych warunków na drodze, następnie system Terrain Response automatycznie wybiera (lub kieruje wyborem dokonywanym przez kierowcę) najbardziej odpowiednie ustawienia zaawansowanych systemów sterowania i systemów zwiększających przyczepność - w tym wysokości jazdy, momentu obrotowego silnika, Hill Descent Control, elektronicznego systemu kontroli przyczepności i ustawień skrzyni biegów.

Chociaż sauto jest stosunkowo niskie, w dalszym ciągu trzeba uznać je za przestronny SUV, zapewniający miejsce i komfortową jazdę pięciu osobom. Wewnątrz dominują najlepsze materiały, w tym skóra, drewno i metal. Wysoka i szeroka konsola centralna ułatwia kierowcy dostęp do wszystkich kontrolek i eliminuje konieczność sięgania w dół. Fotele nie mają charakteru sportowego i zapewniają dobre oparcie.

Range Rover Sport będzie konkurować głównie z takimi autami jak BMW X5 czy Porsche Cayenne, a trochę szerzej także z VW Touaregiem i Mercedesem M-klasą. Ceny zaczynają się od 58.300 euro za wersję z silnikiem diesel, do 97.500 euro za najbogatszą wersję z doładowanym silnikiem 4,2. To i tak trochę mniej niż za Range Rovera, za którego ceny dochodzą nawet do 120 tys. euro.