Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Premiery > Japoński pikap w rasowym wydaniu i z mocnym dieslem

Japoński pikap w rasowym wydaniu i z mocnym dieslem

Toyota Hilux GR Sport II to nowe wydanie japońskiego pikapa. Tym razem zdolności transportowe oraz dzielność terenową uzupełniono rasową stylistyką nadwozia i wnętrza, zmienionym zawieszeniem oraz mocnym silnikiem Diesla. Wszystko po to, żeby nadać autu sportowy charakter.

Toyota Hilux GR Sport IIŹródło: Toyota
  • Toyota Hilux GR Sport II napędzana jest wysokoprężnym silnikiem o pojemności 2,8 l generującym 204 KM oraz 500 Nm
  • Względem innych wersji Toyoty Hilux w nowej odmianie powiększono rozstaw kół z przodu i z tyłu, a także powiększono prześwit
  • Toyota Hilux GR Sport II trafi do polskich salonów w pierwszej połowie 2024 r., natomiast klienci odbiorą zamówione samochody najwcześniej w drugim półroczu 2024 r.

Toyota Hilux to pikap, a zatem samochód kojarzony przede wszystkim z pracą w ciężkich warunkach terenowych, czy jako model idealny do holowania przyczep. O tym, że Toyota Hilux jest idealna do zadań tego typu, mogliśmy przekonać się podczas wcześniejszych testów. Jednak teraz po wprowadzeniu wersji GR Sport, to także samochód, któremu nie obcy jest sportowy charakter.

Toyota Hilux GR Sport II – bojowo stylizowana

Toyota Hilux GR Sport II występuje w wersji z podwójną kabiną, a zauważalnym wyróżnikiem nadwozia jest inna niż w pozostałych wersjach Hiluxa stylizacja atrapy chłodnicy z napisem TOYOTA. Inny jest przedni zderzak oraz zmieniona oprawa lamp przeciwmgielnych, a z tyłu zmieniono spoiler nad częścią ładunkową.

Toyota Hilux GR Sport II
Toyota Hilux GR Sport IIŹródło: Toyota

Obudowy nadkoli, boczne stopnie, lusterka oraz klamki utrzymano w czarnym kolorze, a przednią osłonę pomalowano na srebrno. Całość uzupełniają nowe, 17-calowe alufelgi skrywające czerwone zaciski hamulcowe. Czerwone są także sprężyny oraz elementy tylnego zawieszenia.

Toyota Hilux GR Sport II – we wnętrzu też efektownie

Sportowe akcenty znajdziemy również we wnętrzu nowej wersji Toyoty Hilux. Z czarną tapicerką kontrastują czerwone pasy bezpieczeństwa, pedały wykonano z aluminium, a przy kierownicy znalazły się łopatki do zmiany biegów.

Kierowca i pasażer z przodu podróżują na sportowych fotelach pokrytych zamszem i skórą wykończonymi szarymi przeszyciami. Na zagłówkach znalazło się logo GR SPORT.

Toyota Hilux GR Sport II
Toyota Hilux GR Sport IIŹródło: Toyota

W Toyocie Hilux GR Sport II zastosowano system multimedialny Toyota Smart Connect, który obsługiwany jest za pośrednictwem 8-calowego, dotykowego ekranu. Standardową nawigację oparto na chmurze, a tym samym pokazuje ona trasę nawet po utraceniu połączenia z internetem.

Samochód może łączyć się ze smartfonami bezprzewodowo przy pomocy Apple CarPlay lub za pomocą kabla z Android Auto. Dzięki modułowi DCM można aktualizować multimedia oraz elementy systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE metodą over-the-air bez konieczności wizyty w serwisie.

Toyota Hilux GR Sport II – tylko z mocnym dieslem

Toyota Hilux GR Sport II napędzana jest silnikiem Diesla o pojemności 2,8 l. Jednostka produkuje 204 KM i 500 Nm, a moment obrotowy dociera do kół za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni automatycznej.

Sportowy charakter nie przeszkodził w zachowaniu, a cech, za które ceniona jest Toyota Hilux. Samochodem w dalszym ciągu można holować przyczepy o maksymalnej masie 3500 kg, a ładowność to 1000 kg.

Toyota Hilux GR Sport II
Toyota Hilux GR Sport IIŹródło: Toyota

Toyota Hilux GR Sport II po wieloma względami ma poprawione parametry, a tym samym w porównaniu z innymi odmianami japońskiego pikapa nowa odmiana spisuje się lepiej zarówno na drodze, jak i w terenie. Prześwit zwiększono o 20 mm, a ponadto poszerzono rozstaw kół – z przodu o 140 mm, a z tyłu o 155 mm. Wprowadzone zmiany sprawiły, że kąt natarcia wzrósł z 29 do 30 stopni.

W celu dostosowania samochodu do sportowych możliwości zmodernizowano zawieszenie, w którym z przodu i z tyłu zastosowano jednorurowe amortyzatory. Modyfikacje pojawiły się także w układzie hamulcowym. Z przodu zamontowano 17-calowe tarcze, a z tyłu bębny zastąpiono 15-calowymi tarczami.

Toyota Hilux GR Sport II trafi do sprzedaży w Polsce w pierwszej połowie 2024 r. Jednak nowi właściciele będą musieli poczekać na zamówione pojazdy do drugiego półrocza 2024 r.

Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:ToyotaToyotaPikapNapęd 4x4
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków