- Toyota Hilux GR Sport II napędzana jest wysokoprężnym silnikiem o pojemności 2,8 l generującym 204 KM oraz 500 Nm
- Względem innych wersji Toyoty Hilux w nowej odmianie powiększono rozstaw kół z przodu i z tyłu, a także powiększono prześwit
- Toyota Hilux GR Sport II trafi do polskich salonów w pierwszej połowie 2024 r., natomiast klienci odbiorą zamówione samochody najwcześniej w drugim półroczu 2024 r.
Toyota Hilux to pikap, a zatem samochód kojarzony przede wszystkim z pracą w ciężkich warunkach terenowych, czy jako model idealny do holowania przyczep. O tym, że Toyota Hilux jest idealna do zadań tego typu, mogliśmy przekonać się podczas wcześniejszych testów. Jednak teraz po wprowadzeniu wersji GR Sport, to także samochód, któremu nie obcy jest sportowy charakter.
Toyota Hilux GR Sport II – bojowo stylizowana
Toyota Hilux GR Sport II występuje w wersji z podwójną kabiną, a zauważalnym wyróżnikiem nadwozia jest inna niż w pozostałych wersjach Hiluxa stylizacja atrapy chłodnicy z napisem TOYOTA. Inny jest przedni zderzak oraz zmieniona oprawa lamp przeciwmgielnych, a z tyłu zmieniono spoiler nad częścią ładunkową.
Obudowy nadkoli, boczne stopnie, lusterka oraz klamki utrzymano w czarnym kolorze, a przednią osłonę pomalowano na srebrno. Całość uzupełniają nowe, 17-calowe alufelgi skrywające czerwone zaciski hamulcowe. Czerwone są także sprężyny oraz elementy tylnego zawieszenia.
Toyota Hilux GR Sport II – we wnętrzu też efektownie
Sportowe akcenty znajdziemy również we wnętrzu nowej wersji Toyoty Hilux. Z czarną tapicerką kontrastują czerwone pasy bezpieczeństwa, pedały wykonano z aluminium, a przy kierownicy znalazły się łopatki do zmiany biegów.
Kierowca i pasażer z przodu podróżują na sportowych fotelach pokrytych zamszem i skórą wykończonymi szarymi przeszyciami. Na zagłówkach znalazło się logo GR SPORT.
W Toyocie Hilux GR Sport II zastosowano system multimedialny Toyota Smart Connect, który obsługiwany jest za pośrednictwem 8-calowego, dotykowego ekranu. Standardową nawigację oparto na chmurze, a tym samym pokazuje ona trasę nawet po utraceniu połączenia z internetem.
Samochód może łączyć się ze smartfonami bezprzewodowo przy pomocy Apple CarPlay lub za pomocą kabla z Android Auto. Dzięki modułowi DCM można aktualizować multimedia oraz elementy systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE metodą over-the-air bez konieczności wizyty w serwisie.
Toyota Hilux GR Sport II – tylko z mocnym dieslem
Toyota Hilux GR Sport II napędzana jest silnikiem Diesla o pojemności 2,8 l. Jednostka produkuje 204 KM i 500 Nm, a moment obrotowy dociera do kół za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni automatycznej.
Sportowy charakter nie przeszkodził w zachowaniu, a cech, za które ceniona jest Toyota Hilux. Samochodem w dalszym ciągu można holować przyczepy o maksymalnej masie 3500 kg, a ładowność to 1000 kg.
Toyota Hilux GR Sport II po wieloma względami ma poprawione parametry, a tym samym w porównaniu z innymi odmianami japońskiego pikapa nowa odmiana spisuje się lepiej zarówno na drodze, jak i w terenie. Prześwit zwiększono o 20 mm, a ponadto poszerzono rozstaw kół – z przodu o 140 mm, a z tyłu o 155 mm. Wprowadzone zmiany sprawiły, że kąt natarcia wzrósł z 29 do 30 stopni.
- Czytaj także: SsangYong Musso Grand – nie tylko do pracy
W celu dostosowania samochodu do sportowych możliwości zmodernizowano zawieszenie, w którym z przodu i z tyłu zastosowano jednorurowe amortyzatory. Modyfikacje pojawiły się także w układzie hamulcowym. Z przodu zamontowano 17-calowe tarcze, a z tyłu bębny zastąpiono 15-calowymi tarczami.
Toyota Hilux GR Sport II trafi do sprzedaży w Polsce w pierwszej połowie 2024 r. Jednak nowi właściciele będą musieli poczekać na zamówione pojazdy do drugiego półrocza 2024 r.