Toyota Hilux na całym świecie znalazła uznanie ponad 12 milionów nabywców co pozwala zająć jej drugie, po Corolli, miejsce w klasyfikacji najchętniej kupowanych modeli japońskiej marki. Od października br. nowy Hilux pojawił się także w polskich salonach.

Zanim jednak samochód trafił do globalnej sprzedaży przeszedł szereg badań i testów "sprawnościowych" w wymagających terenach Afryki Południowej, Australii, Hiszpanii, peruwiańskich górach i arabskich pustyniach.

W ogólnym efekcie Toyocie udało się jednocześnie stworzyć oryginalną akcję marketingową nowego modelu demonstrując, że Hilux potrafi sobie radzić w każdych warunkach i na każdym terenie, jednocześnie zapewniając pasażerom wysoki komfort podczas jazdy.

Zatem na kołach nowego produktu Japończyków spoczywa duża odpowiedzialność obietnic, którą z pewnością zweryfikuje rynek. Zostawiając jednak na uboczu finansowo-marketingowe niuanse warto przejść do prezentacji nowego Pickup’a.

Już na pierwszy rzut oka, można dostrzec, że nowa wersja Toyoty Hilux zdecydowanie zwiększyła swoje gabaryty w porównaniu z poprzednikiem. W przypadku wersji z podwójną kabiną długość samochodu wynosi 5 255 mm, czyli o 400 mm więcej, dzięki czemu jego wygląd odpowiada roli pojazdu przeznaczonego do aktywnego wypoczynku i wypraw w teren.

Ta różnica długości wynika głównie ze zwiększenia rozstawu osi (obecnie 3 085 mm). Dzięki temu obszerniejsze stało się także wnętrze samochodu. Przy tych zabiegach ważnym aspektem była także poprawa właściwości jezdnych i zwiększenia komfortu odczuwanego przez pasażerów. Również skrzynia załadunkowa jest bardziej pojemna, szczególnie w wersjach z pojedynczą i podwójną kabiną. Jej długość w wersji z dwuczęściową kabiną wynosi 1520 mm.

Podstawową, a zarazem jedyną jednostką napędową Hiluxa jest 2,5-litrowy silnik o zapłonie samoczynnym D-4D 100 i układem wtrysku paliwa common-rail. Jednostka ta generuje moc 102 KM przy 3600 o/m oraz moment obrotowy 260Nm (200Nm dla wersji 4x2). Takie osiągi gwarantują bezproblemowy udźwig (w wersji z podwójną kabiną) ładunku o masie całkowitej 935 kg

Dla klientów przewidziano trzy wersje wyposażenia. Cena podstawowej DLX (kabina pojedyncza) wynosi 84 000 PLN, średniej DLX - 100 000 PLN, zaś za najdroższy model oznaczony symbolem SRS (kabina podwójna) trzeba liczyć się z wydatkiem 106 000 PLN.