BMW serii 1 po faceliftingu oficjalnie zaprezentowane zostanie podczas marcowych targów motoryzacyjnych w Genewie, jednak już teraz niemiecki koncern zaprezentował zdjęcia oraz szczegóły swojego najmniejszego modelu. W sprzedaży wersja pięciodrzwiowa pojawi się tuż po zakończeniu targów, zaś na wersję 3-drzwiową trzeba będzie poczekać do maja.

Zmiany stylistyczne, jak to przeważnie się dzieje, dotknęły najbardziej typowych elementów zewnętrznych. A więc zmieniono nieco kształt grilla, poszerzono poziomy wlot powietrza, przeprojektowano reflektory, tylne światła oraz zderzaki. Ogólna linia nadwozia pozostała bez większych zmian.

Wersja trzydrzwiowa ma identyczne rozmiary, jak odmiana pięciodrzwiowa - 4.239 mm długości, 1.748 mm szerokości oraz 1.421 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2.660 mm. Zdecydowanie jedynie wydłużyły się drzwi, co ma zapewnić dość dobry dostęp do tylnej części auta. Co ciekawe, można sobie wybrać, albo wersję z dwoma oddzielnymi tylnymi fotelami, albo ze standardową trzymiejscową kanapą. Wnętrze BMW serii 1 ma być jeszcze bardziej okazałe, a użyte materiały mają być lepszej jakości. Do wyboru będzie większa paleta dostępnych kolorów.

Niewielkie zmiany dotknęły także silniki. Większość z nich została wzmocniona, od kilkunastu do 20 KM, a jednoczeście ograniczono spalanie oraz emisję zanieczyszczeń. Dostępne będą dwie jednostki wysokoprężne 120d 177KM 350Nm oraz 118d 143KM 300Nm oraz cztery benzynowe: 116i (tylko w wersji pięciodrzwiowej) 116KM, 150Nm, 118i 143KM 190Nm, 120i 170KM 210Nm oraz 130i o mocy 265 KM i maksymalnym momencie 315 Nm. "Jedynka" z najmocniejszym silnikiem przyspiesza do setki w 6 sekund (6,1 wersja 5d), a maksymalna prędkość wynosi 250 km/h.

Mniejsze zużycie paliwa, jakimi mogą się poszczycić nowe jednostki napędowe, to zasługa głównie dwóch nowych technologii. System Automatic Start-Stop wyłącza silnik podczas postoju auta, gdy wrzucimy na "luz". Ponowne uruchomienie silnika następuje po naciśnięciu sprzęgła. System ten jest dostępny we wszystkich wersjach silnikowych poza 130i. Z kolei Brake Energy Regeneration pozwala na gromadzenie energii w akumulatorze wytwarzającej się podczas hamowania i ponowne jej wykorzystanie np. podczas przyspieszania.