Auto Świat Wiadomości Premium jest bliżej niż myślisz. Wprowadzi cię do niego nowe BMW X1

Premium jest bliżej niż myślisz. Wprowadzi cię do niego nowe BMW X1

Artykuł sponsorowany
BMW

Kraina premium czeka na ciebie. Możesz do niej wjechać najnowszą generacją BMW X1 i to na własnych zasadach: dieslem, silnikiem benzynowym, hybrydą plug-in lub napędem elektrycznym. Wstęp już od 165 tys. zł.

BMW X1
BMW
BMW X1

Daj spokój, nie mów, że nigdy cię to nie kusiło. Nie mów, że nigdy nie chciałeś doświadczyć motoryzacji premium, zobaczyć, jak to jest usiąść w prestiżowym aucie, uruchomić jego silnik, ruszyć w dal.

Świetnie cię rozumiem. Samochód to przecież nie tylko środek transportu, ale przede wszystkim emocje. Ekscytacja płynąca z patrzenia na piękne nadwozie, cieszenie oczu finezyjnym wykończeniem wnętrza, frajda z obcowania z nowoczesną technologią, wreszcie radość z jazdy. I tak codziennie, tydzień po tygodniu.

I nie mów, że nigdy nie marzyłeś o BMW – własnym BMW. A jeśli dodatkowo tęsknisz za SUV-em, to już masz odpowiedź: najnowsze BMW X1.

Proporcje, detale, klasa

Pierwsze, co wpada w oko, to proporcje. Z jednej strony szlachetnie długa pokrywa silnika, typowa dla prestiżowej motoryzacji, z drugiej – dynamiczna linia dachu i muskularny tył. Design BMW X1 to wyważone połączenie elegancji, drapieżności i krzepkości. Całość okraszają oszczędne, ale wyraziste detale, jak np. boczne przetłoczenia w dolnej części drzwi, grill zachodzący na płaszczyznę pokrywy silnika czy LED-owe listwy w przednich reflektorach ułożone tak, aby optycznie podwyższały przód. Proszę też zwrócić uwagę, że X1 nie ma oddzielnych świateł przeciwmgłowych. Zintegrowano je w głównych reflektorach, na czym zyskał design zderzaka.

BMW X1
BMW X1BMW

Nowe BMW X1 jest oferowane w kilku pakietach stylistycznych, co pozwala na personalizację wyglądu auta. Mamy więc np. xLine (off-roadowy look) i Pakiet sportowy M. Poza tym pierwszy raz BMW X1 można zamówić z 20-calowymi obręczami kół. W konfiguratorze można wybrać również np. matowy lakier.

W porównaniu z poprzednim BMW X1 najnowsza generacja jest o 5,3 cm dłuższa, o 2,4 cm szersza i 4,4 cm wyższa, mierząc odpowiednio 450, 184,5 i 164,2 cm. Rozstaw osi wzrósł do 269,2 cm, czyli o 2,2 cm. Większy jest też bagażnik – teraz ma pojemność od 540 do 1600 l.

Zakrzywiony ekran, rozszerzona rzeczywistość

Wnętrze jest równie wyrafinowane co nadwozie. Kluczowy element deski rozdzielczej to szeroka płaszczyzna, lekko zakrzywiona w stronę kierowcy. Po uruchomieniu samochodu czarna błyszcząca powierzchnia ożywa dwoma ekranami: pierwszy jest 10,25-calowy i zastępuje klasyczny zestaw wskaźników, drugi ma przekątną 10,7 cala, reaguje na dotyk i służy do obsługi np. nawigacji, klimatyzacji i… twojego smartfona. Ten zestaw nazywa się BMW Live Cockpit Plus i jest standardem w każdym nowym BMW X1.

BMW X1
BMW X1BMW

Nawigacja to kolejna techniczna gratka. To już nie tylko obraz mapy z zaznaczoną trasą i strzałkami, gdzie jechać dalej. BMW X1 jest dostępne również z BMW Live Cockpit Professional, zawierającym nawigację operującą na tzw. rozszerzonej rzeczywistości. Kiedy zbliżamy się do skrętu lub rozjazdu, na 10,7-calowym ekranie wyświetla się także obraz przed autem z odpowiednio naniesionymi strzałkami, które na dodatek się przemieszczają, aby zminimalizować ryzyko wybrania niewłaściwego kierunku jazdy. W skład BMW Live Cockpit Professional wchodzi również BMW Head-Up Display, czyli panel z kluczowymi danymi, wyświetlanymi tak, jakby unosiły się one przed autem na linii wzroku kierowcy.

Od diesla po elektryka

BMW X1 daje ci pełną swobodę wyboru napędu. Marzysz o elektryku? Proszę bardzo, jest BMW iX1. Wolisz hybrydę plug-in? Nie ma sprawy. Silnik spalinowy? Benzyna? Diesel? Też są – i to kilka.

BMW X1 (trzecia generacja; od 2022 r.)
BMW X1 (trzecia generacja; od 2022 r.)BMW

Nowa generacja BMW X1 jest bowiem dostępna w aż dziewięciu wersjach silnikowych. To trzy odmiany benzynowe (136-218 KM), trzy diesle (150-211 KM), dwie hybrydy plug-in (z jednostkami benzynowymi i elektrycznymi; 245 i 326 KM) oraz jeden wariant elektryczny (313 KM).

Elektryczne BMW iX1 rozwija przy tym 494 Nm maksymalnego momentu obrotowego i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,6 s. Jednocześnie samochód ma zasięg do 440 km, a z odpowiednią ładowarką przez 10 minut zyskamy dodatkowe 120 km, zaś 80 proc. naładowania osiągnie się nawet w 29 minut.

Hybrydy też są bardzo szybkie i wydajne. 326-konna wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h tak samo błyskawicznie jak BMW iX1, czyli w 5,6 s. Średnie zużycie paliwa wynosi od 0,7 do 1,0 l/100 km, a na samym prądzie akumulatora trakcyjnego można przejechać do 88 km w cyklu mieszanym.

Jakość Made In Germany

Nowe BMW X1 jest produkowane w Niemczech, w bawarskiej Ratyzbonie, co jest kolejnym dowodem na jakość tego samochodu. Ceny wersji spalinowych zaczynają się od 165 tys. zł, najtańsza hybryda kosztuje 220 tys. zł, a elektryk – 250 tys. zł.

BMW X1
BMW X1BMW

Już bazowe BMW X1 ma w standardzie BMW Live Cockpit Plus, nawigację, 2-strefową klimatyzację automatyczną, skórzaną sportową kierownicę, kamerę cofania, diodowe reflektory i obręcze kół ze stopów lekkich. Niezły pakiet powitalny w krainie premium, prawda?

BMW X1
BMW X1BMW
Artykuł sponsorowany
BMW