Nowe Daewoo były to modele zaprojektowane od podstaw, mogliśmy się z nimi zapoznać podczas wizyty w Korei Południowej. Cała trójka wkrótce miała pojawić się w polskich salonach Daewoo. W 1997 r. Daewoo przedstawiło trzy nowe modele opracowane od podstaw. Dotychczas produkowane Nexia i Espero były już mocno przestarzałe, bazowały na Oplach Kadetcie i Asconie. Te trzy nowe modele to: Lanos, Nubira i Leganza. Mieliśmy okazję odbyć nimi krótkie jazdy testowe podczas wizyty w Seulu na salonie samochodowym.

Najskromniejszy z całej trójki Lanos występował w trzech odmianach nadwozia, do wyboru były silniki o mocy: 75, 85 oraz 106 KM. Nubira była o "jeden rozmiar" większa, też z trzema rodzajami nadwozia i z dwoma silnikami: 106 i 133 KM. Luksusowa Leganza występowała tylko jako sedan, z dwoma rodzajami silników dwulitrowych o mocy 115 lub 136 KM. Ówczesny prezydent Centrum Daewoo (polskiej centrali koreańskiej firmy) zapowiedział Lanosa jako pierwszy model na polskim rynku. Podkreślił, że starsze modele – Nexia i Espero – będą nadal produkowane.

Auto Świat nr 28, 9 lipca 1997 r. Foto: Auto Świat
Auto Świat nr 28, 9 lipca 1997 r.

Zapowiadaliśmy też nową Astrę II. Auto było być produkowane od 1991 r. Nowy model miał mieć premierę na salonie we Frankfurcie we wrześniu 1997. Zapowiadając Astrę II, podkreśliliśmy, że auto produkowane jest też w Polsce (wtedy w FSO, fabryka w Gliwicach jeszcze nie działała). Nowa Astra z zewnątrz, a szczególnie z przodu, przypominała większą siostrę, czyli Vectrę. Wiele rozwiązań pochodziło z prototypowego modelu Signum. Zapowiedzieliśmy rodzaje silników, które miały trafić pod maskę nowego modelu. Podstawowym miała być jednostka 1.4/90 KM, do tego silniki 1.6, 1.8 oraz dwulitrowe. Przewidywaliśmy (słusznie), że w fabryce Opla w Gliwicach będzie produkowany model Astry I, czyli dotychczasowy.

Auto Świat nr 28, 9 lipca 1997 r. Foto: Auto Świat
Auto Świat nr 28, 9 lipca 1997 r.

W dziale "Używane" opisaliśmy Subaru Legacy, które zdaniem naszych kolegów z redakcji, było autem na każde warunki. Z zewnątrz auto nie prezentowało się atrakcyjnie, ale gdy trzeba było ruszyć lub jechać po śliskiej nawierzchni, wtedy Legacy pokazywało swoje zalety i zostawiało konkurentów daleko w tyle. Wszystko dzięki stałemu napędowi 4x4. Na najwyższe oceny zasługiwał też niezawodny i trwały 4-cylindrowy silnik typu bokser o poj. 2,2 l i mocy 128 KM. Zwróciliśmy uwagę, aby kupując używane Legacy, sprawdzić, czy jest bezwypadkowe. Polecaliśmy ten model, podkreślając, że oferta nie jest duża (głównie import z USA). Dwuletnie Legacy kosztowało 50-55 tys. zł, czteroletnie – ok. 40 tys. zł.

Auto Świat nr 28, 9 lipca 1997 r. Foto: Auto Świat
Auto Świat nr 28, 9 lipca 1997 r.

Zamieścliśmy również bardzo ciekawy artykuł, którego bohaterką była Sabine Rock (panieńskie, bardziej znane nazwisko – Schmitz). To była gratka dla miłośników sportowej jazdy po torze. Niemiecka zawodniczka pokazywała, jak należy pokonywać najtrudniejsze zakręty Pętli Północnej toru Nürburgring. Sabine miała wtedy 28 lat, odnosiła sukcesy w sportach motorowych, m.in. w 1997 r. wygrała 24-godzinny wyścig na Nürburgringu. Mimo zaledwie czteroletniego stażu zawodniczego była już znaną i lubianą osobą. W następnych latach popularność przyniosły jej występy jako komentatorki telewizyjnej oraz w programach "Top Gear". Sabine zmarła w 2021 r. w wieku 51 lat. Pokonał ją nowotwór.

Oprócz wymienionych artykułów, w numerze 28 opisywaliśmy również: salon samochodowy w Brnie, ciężarowe Mercedesy Actros, motocykle Kawasaki i Yamaha, porównywaliśmy dwa minivany – Daihatsu Grań Move oraz Renault Mégane Scenic, testowaliśmy audi A6, opisywaliśmy budowę Kolumny McPhersona, akcesoria do telefonów w samochodzie, śledzenie aut za pomocą GPS, radziliśmy jak prawidłowo używać klimatyzacji w aucie oraz jak wybrać zmieniacz płyt CD do samochodu. W dziale Używane zajęliśmy się Oplem Astrą 1.6 16 V Sport.

Auto Świat nr 28, 9 lipca 1997 r. Foto: Auto Świat
Auto Świat nr 28, 9 lipca 1997 r.