Ten koncept, który pokazano podczas salonu samochodowego w Szanghaju, bardzo przypadł do gustu zwiedzającym. Ale niestety, design wersji produkcyjnej nie będzie aż tak odważny, co można zobaczyć na załączonych ilustracjach, które w ostatnich dniach wyciekły do internetu.
Inna będzie przednia część pięciodrzwiowego nadwozia, a dotyczy to kształtu zderzaka, reflektorów oraz atrapy wlotu powietrza chłodnicy. W tylnej części dostrzegamy większą pokrywę bagażnika, inne światła zespolone oraz zmodyfikowany zderzak.
Jednostki napędowe będą efektem współpracy koncernu Daimler z aliansem Renault-Nissan, a większość z nich otrzyma turbosprężarkę. Te mniejsze dostarczy Renault: 140 CGI (1,2/80 kW), 160 CGI (1,4/100 kW) i turbodiesel 160 CDI (1,6/90 kW). Natomiast większe pochodzą od Mercedesa. Są to silniki benzynowe: 180 CGI (1,8/125 kW), 200 CGI (1,8/150 kW) oraz wysokoprężne 180 CDI (2,1/125 kW) i 200 CDI (2,1/150 kW). Dodać należy, że ich oznaczenie są jeszcze niepotwierdzone oficjalnie.
Można spodziewać się także wersji AMG, która otrzyma napęd na cztery koła i moc przynajmniej 300 KM (221 kW).
Oficjalna premiera nowej generacji Mercedesa klasy A, który w nowym wcieleniu stanie się hatchbackiem, zapowiadana jest na marzec 2012 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie. Natomiast podczas wrześniowego IAA 2012 we Frankfurcie nad Menem zobaczymy nową generację klasy B, która zachowa charakter MPV.