Officina Alfieri Maserati założona została przez braci Maserati w grudniu 1914 roku w Bolonii. Był to warsztat budujący samochody wyścigowe.
W 1940 roku firmę przeniesiono do Modeny - działa tam do dziś.
Samochody drogowe Maserati zaczęło budować od 1957 roku. Firma od lat 50. XX wieku przeszła wiele przekształceń, zmieniali się jej właściciele (Citroen, Tomaso, Fiat).
Dziś salony Masearti są w 61 krajach na całym świecie - także w Polsce. Od 2012 roku przedstawicielem Maserati w Polsce jest firma Chodzeń w Piasecznie pod Warszawą.
Z okazji 100-lecia Maserati organizuje międzynarodowy zlot fanów tej marki. Odbędzie się między 18 a 20 września. Początek w Modenie, a zakończenie w Turynie.
W Modenie zaplanowany jest przejazd historycznych i współczesnych modeli Maserati, wizyta w Muzeum Ferrari oraz w fabryce Maserati.
Drugiego dnia uczestnicy przejadą do Turynu - przewidziana jest wizyta i jazdy na torze San Martino del Lago koło Cremony, a także parada aut ulicami Cremony oraz wjazd do Turynu.
Trzeciego dnia odbędzie się konkurs elegancji na turyńskim placu San Carlo.
Zanim te wszystkie uroczystości się odbędą prezentujemy galerię historycznych modeli Maserati. Wszystkie są bardzo cenne, a niektóre z nich powstały w zaledwie kilku egzemplarzach.
Galeria zdjęć
Maserati 8 CM - 1933-35 r. Silnik 8-cylindrowy 2991 ccm, moc 240 KM, prędkość maksymalna 250 km/h. Wielokrotny uczestnik Grand Prix, jeździł nim. m.in. Tazio Nuvolari.
Maserati 8 CM - 1933-35 r. Silnik 8-cylindrowy 2991 ccm, moc 240 KM, prędkość maksymalna 250 km/h. Wielokrotny uczestnik Grand Prix, jeździł nim. m.in. Tazio Nuvolari.
Maserati 4 CLT, 1948-50 r. Silnik 4-cylindrowy, 1490 ccm, moc 260 KM, prędkość maksymalna 270m km/h. 18 zwycięstw w Grand Prix. Jeździł nim m.in. Juan Manuel Fangio.
Maserati 4 CLT, 1948-50 r. Silnik 4-cylindrowy, 1490 ccm, moc 260 KM, prędkość maksymalna 270m km/h. 18 zwycięstw w Grand Prix. Jeździł nim m.in. Juan Manuel Fangio.
Maserati 4 CLT, 1948-50 r. Silnik 4-cylindrowy, 1490 ccm, moc 260 KM, prędkość maksymalna 270m km/h. 18 zwycięstw w Grand Prix. Jeździł nim m.in. Juan Manuel Fangio.
Maserati A6 GCS Berlinetta - 1953-55 r. Silnik 6-cylindrowy, 1985 ccm, moc 170 KM, prędkość maksymalna 235 km/h. Projekt - Pininfarina.
Maserati A6 GCS Berlinetta - 1953-55 r. Silnik 6-cylindrowy, 1985 ccm, moc 170 KM, prędkość maksymalna 235 km/h. Projekt - Pininfarina.
Maserati Tipo 61 - 1959-61 r. Silnik 4-cylindrowy 2980 ccm, moc 250 KM, prędkość maksymalna 300 km/h. Tym autem ścigał się m.in. słynny Stirling Moss.
Maserati Tipo 61 - 1959-61 r. Silnik 4-cylindrowy 2980 ccm, moc 250 KM, prędkość maksymalna 300 km/h. Tym autem ścigał się m.in. słynny Stirling Moss.
Maserati Bora - 1970-79 r. Silnik V8 - 4709 ccm, moc 330 KM, prędkość maksymalna 280 km/h. Wyprodukowano 524 szt. tego modelu.
Maserati Bora - 1970-79 r. Silnik V8 - 4709 ccm, moc 330 KM, prędkość maksymalna 280 km/h. Wyprodukowano 524 szt. tego modelu.
Maserati Ghybli Spyder - 1966-73. Silnik V8 - 4709 ccm, moc 330 KM, prędkość maksymalna 265 km/h. Wyprodukowano tylko 125 szt.tego modelu.
Maserati Ghybli Spyder - 1966-73. Silnik V8 - 4709 ccm, moc 330 KM, prędkość maksymalna 265 km/h. Wyprodukowano tylko 125 szt.tego modelu.