Nagroda World Car of the Year przyznawana jest od 2005 roku, a jej celem jest wybór najlepszego samochodu, jaki w ciągu ostatniego roku zadebiutował w sprzedaży w co najmniej pięciu krajach na dwóch różnych kontynentach. Poza główną nagrodą przyznawane są również tytuły najlepszych aut w kategoriach: najładniejszy, najbardziej wyczynowy oraz najbardziej proekologiczny model.

Lexus LS 460 został wybrany przez grono dziennikarzy z 22 krajów spośród 28 modeli.  Proces wyboru rozpoczął się od indywidualnej oceny poszczególnych kandydatów, przy czym ocenie podlegały różne kryteria, od stylistyki i jakości wykonania aż po osiągi oraz bezpieczeństwo. W styczniu dokonano wyboru czołowej dziesiątki, która raz jeszcze została poddana szczegółowym testom. Na niecały tydzień przed ogłoszeniem wyników wyłoniono została trójka finalistów, w której oprócz Lexusa znalazły się również Audi TT oraz Mini. Ostatecznie triumfował Lexus LS 460, który zgromadził 682,5 punktów, na drugim miejscu uplasował się Mini (673,8 pkt), a na trzecim Audi TT (670,6 pkt).

1. Lexus LS 460 682,5

2. Mini 673,8

3. Audi TT 670,6

4. Citroen C4 Picasso 662,9

5. Suzuki SX4/Fiat Sedici 649,3

6. Jaguar XK 643,2

7. Fiat Grande Punto 639,6

8. Mercedes CL 638,6

9. Citroen C6 619,2

10. Audi Q7 562,9

W kategorii World Performance Car (do której można zaliczyć modele z różnych segmentów, jednak takie, przy zakupie których nabywcy przedkładają przed wszystko inne osiągi, jakie dane auto uzyskuje) zwycięzcą okazał się Audi RS4, który wyprzedził dwa inne produkty niemieckiej szkoły - BMW 335i oraz Porsche. Łącznie w tej kategorii nominowanych zostało 17 modeli.

Najbardziej ekologicznym modelem okazał się, zdobywając tytuł World Green Car, Mercedes E320 Bluetec. W sumie do rywalizacji stanęło w tej kategorii 14 modeli, a w finałowej trójce znalazły się także BMW Hydrogen 7 oraz Volkswagen Polo BlueMotion.

Aby rywalizować o to miano, poza spełnieniem podstawowych kryteriów związanych z wprowadzeniem do sprzedaży, auto musiało spełniać także minimum jeden z poniższych warunków:

- emisja zanieczyszczeń jest równa albo i lepsza od zakładanych przez normy California SULEV, US EPA Tier 2, Bin2 albo Euro 5;

- zużycie paliwa w cyklu mieszanym (55% w mieście, 45% poza miastem) jest lepsze niż 5 l/100 km;

- w aucie wykorzystywana jest zaawansowana technologia, której celem jest ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko (np. napęd hybrydowy).

I w końcu tytuł World Car Design of the Year, o który rywalizowały wszystkie modele nominowane do głównej nagrody, zdobył Audi TT, który wyprzedził Citroena C4 Picasso oraz Fiata Grande Punto.