Informacji o następcy aktualnych dwudrzwiowych modeli marki Maserati na razie nie jest za wiele. Według tych, które są dostępne, planowany jest powrót do tradycyjnych nazw, które kolejnej generacji samochodów Maserati dodałyby aurę, która rozpłynęła się wraz z odejściem modeli z lat 60-tych i 70-tych.
Jedną z prawdopodobnych nazw, która zasługiwałaby na reinkarnację w gamie modelowej Maserati, jest Mistral. Auto, które możemy oglądać na opublikowanych zdjęciach, to prototyp dużego coupe GT dla 2+2 podróżnych, które i tym razem będzie sprzedawane także w wersji spyder. Jednak z dużym prawdopodobieństwem nowy model zaoferuje sztywny składany dach.
Zamontowana z przodu widlasta 8-cylindrówka opracowana została we współpracy z Ferrari i będzie miała podobną konstrukcję do silnika 4,2 V8 z Alfy Romeo 8C Competizione, ale na potrzeby Maserati pojemność zostanie zwiększona do 4,5 l, a moc podwyższona do ok. 490 KM. Zawieszenie będzie bazowało na aktualnej konstrukcji, a adaptabilne amortyzatory wykorzystywać będą technologię Skyhook. Mówi się o 6-biegowych przekładniach ręcznych, nowej przekładni automatycznej ZF i znanej sekwencyjnej skrzyni biegów Cambiocorsa – wszystkie skrzynie biegów zamontowane są przy tylnej osi.
Design będzie nawiązywał do limuzyny Quattroporte, ale długa i niska sylwetka pozwala sądzić, że wygląd auta będzie o wiele masywniejszy niż w wypadku aktualnych dwudrzwiowych Maserati. Premiera auta ma się odbyć wiosną na targach w Genewie.
Źródło: Lehmann Photo Syndication