Nowych informacji nie mamy, natomiast zdjęcia odkrywają coraz więcej. Trochę przypomina to wcześniejszą akcję Volkswagena, kiedy stopniowo odkrywano nowego SUV-a Tiguan. Nowe wcielenie Golfa zaprezentuje się w drugiej połowie roku 2008, ale jak widać na zdjęciach zasadnicze różnice przebiegną tylko na przedniej i tylnej części.
Finalną wersję rzekomo dopracował sam Walter de’Silva, jednak z fotografii wydaje się, że nie miał zbyt wiele pracy. Linia bocznych okien ani zewnętrzne elementy karoserii nie zmieniły się nijak radykalnie. Największe zmiany ukrywają się więc pod maskowaniem.
Z wcześniejszych zdjęć wynika, że z tyłu zamontowano niskie lampy, których część będzie na klapie bagażnika, a pod słupkiem C reszta. Wyrazistym elementem stylistyki szóstego Golfa będą przednie lampy z diodami do świecenia w dzień. Technicznie szóstka bazuje na aktualnej generacji, ale można oczekiwać szerszy rozstaw kół, regulowane amortyzatory, wersję hybrydową i wiele nowych silników. Pod maską pojawią się jednostki benzynowe 1,2 TFSI (77 kW/105 KM; 175 Nm), 1,4 TSI (90 kW/122 KM, 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM) oraz 2,0 TFSI (147 kW/200 KM).
W planach strategicznych najprawdopodobniej nadal pozostają silniki 2,0 TFSI (195 kW/265 KM) z Audi S3 i turbodoładowany 5-cylindrowy 2,5 l (220 kW/299 KM), a także „superGolf” R36, czyli następca R32 z 6-cylindrową jednostką napędową z VW Passat R36.
Premierowo w nowym Golfie pojawią się wysokoprężne silniki 1,6 TDI (66 kW/90 KM i 77 kW/105 KM) z bezpośrednim wtryskiem common-rail. Ten będzie standardem także w silnikach 2,0 TDI (103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM). Topową wersją, która ma się pojawić w roku 2009, będzie 2,0 TDI (150 kW/204 KM).