Poprzednio miałem od tego dealera Hondę Civic 1.6 rok prod. 1997 i oleju nie ubywało nic, a auto pokonywało trasę taką samą i w tych samych warunkach. Trasa i warunki te to ok.7000 km w ciągu miesiąca gorąca Chorwacja i Czarnogóra. Autostrady -fakt długie odcinki 180 km/h czasem na krótko i więcej. tamtym w tychwarunkach jeździłem 160 do 180 i nic. Ponadto jeżdżąc codzienniewidzę tendencję zużycia, tj 0k milimetr zużycia na bagnecie po 1500 km.Ponadto zastanawia mnie opuinia Servisu Hondy w Słupsku: w Hondziestan oleju mierzy sie na ciepłym silniku i leje sie do pełna stanu.Uważam że prawidłowo na zimnym 3/4 stanu. Zawsze jednak przez lata wautach ten sevis tak wlewał olej, że był stan/pełno na zimnymsilniku. (NLAES75304W..)Pozdrawiam Krzysztof MałuszekOdpowiedźKażdy silnik zużywa olej - minimalnie lub zauważalnie. Dwie Hondy - rocznik97 i 04 - to jest tak jak z powiedzeniem, że dwa razy nie wejdzie się do tejsamej rzeki. I Honda się zmienia i oleje ulegają zmianie - coraz więcej tychbardzo "modnych" lekkobieżnych z zerem lub nędzną "piątką" przed "W".Właściwie każdy producent ustalił graniczne dopuszczalne zużycie oleju napoziomie 1 litra / 1000 km i śpi spokojnie, wolny od problemówgwarancyjnych. Oczywiście, że można mierzyć stan oleju na ciepłym silniku iuzupełniać do wymaganej ilości wiedząc jaki poziom ustabilizuje się poostygnięciu silnika. Być może są jakieś normy Hondy w tym zakresie ipersonel ASO jest ich świadomy? Z innej strony, dobra, stara praktyka mówi,że najłatwiej uniknąć błędu w zakresie ustalania stanu oleju właśnie nazimnym silniku. Po to producenci ustalają maksymalny i minimalny poziomoleju w silniku widoczny na bagnecie oleju by właśnie w tym zakresie sięznajdował i sugerowałbym raczej by był w wyższym zakresie wskaźnika niż wniższym. Ostatecznie olej w silniku poza procesem smarowania ma jeszcze zazadanie chłodzenie współpracujących elementów silnika.Jacek Chojnacki