28 maja 2014 roku Audi pokaże super A-trójkę. Zbudowana ma sportowej odmianie S3 jest od niej mocniejsza aż o 225 KM (Audi S3 ma silnik 2.0 TFSI o mocy 300 KM).
W koncepcyjnym A3 clubsport quattro pod maską zamontowano 5-cylindrowy, 2,5-litrowy silnik TFSI o mocy 525 KM.
Silnik oprócz wielkiej mocy rozwija gigantyczny moment obrotowy 600 Nm, co zapewnia autu dużą elastyczność. Maksymalny moment obrot. dostępny jest od 2300 do 6000 obr./min.
Osiągi koncepcyjnego A3 są imponujące: przyspieszenie od zera do „setki" w zaledwie 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 310 km/h.
Koncepcyjne A3 wyposażono w 7-stopniową przekładnię S tronic (dwusprzęgłową). Kierowca może korzystać z trybów automatycznych D lub S (sport) a także ręcznie wybierać biegi dźwignią lub manetkami przy kierownicy.
Jak na supersportowe auto przystało A3 wyposażono w system Launch Control służący do startowania z maksymalną mocą. Wystarczy wówczas wcisnąć jednocześnie pedały hamulca i gazu do oporu. Po odpuszczeniu hamulca auto wystrzeliwuje jak z procy, a systemy elektroniczne zapewniają optymalny start bez poślizgu kół i dławienia silnika.
Koncepcyjne Audi A3 ma 4490 mm długości, 1856 szerokości i 1382 wysokości - jest więc wymiarami zbliżone do S3, jedynie szerokość jest o 60 mm większa.
Koncepcyjne Audi A3 osadzone jest na wielkich, 21-calowych kołach o rozmiarze opon 275/25.
Ciekawym rozwiązaniem jest air brake - hamulec powietrzny. To tylny górny spoiler, który podczas hamowania podnosi się do pionu, zwiększając opór powietrza.
Podczas testów stwierdzono, że air brake pozwala skrócić drogę hamowania przy prędkości 250 km/h o 12 metrów.
Audi A3 clubsport quattro concept jest pojazdem pokazowym, koncepcyjnym. Ale z wcześniejszych doświadczeń wiadomo, że Audi wykorzystuje pewne rozwiązania ze swoich aut koncepcyjnych w samochodach seryjnych.
W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie silnika 2,5 TFSI o mocy 525 KM w modelu sportowym S3.