Instalacja odbyła się na nowo otwartej obwodnicy Troszyna, Parłówka i Ostromic. Aktywnych kocie oczka zostały zamontowane przy wlotach na obwodnicę, przy wyspach dzielących. Poprawa bezpieczeństwa jest szczególnie widoczna w warunkach nocnych oraz niepogody.

Niestety w Polsce aktywne kocie oczka to nadal rzadkość mimo, iż zapewniają 10-krotnie lepszą widoczność oraz większą trwałość i efektywność w wymagających warunkach atmosferycznych i nocnych niż standardowe elementy odblaskowe. Niemniej jednak zarządcy dróg coraz częściej sięgają po nowe technologie.

Aktywne kocie oczka SolarLite to samozasilające się, ładowane energią słoneczną elementy. Zastosowanie aktywnych kocich oczek zwiększa widzialność oznakowania jezdni z 90 do 900 m w stosunku do tradycyjnych elementów odblaskowych. Podczas jazdy z prędkością 100 km/h oznacza to, że czas na reakcję kierowcy wydłuża się z 3,2 s do ponad pół minuty. Użytkownicy dróg mają zatem możliwość lepszej oceny niebezpiecznych sytuacji spotykanych w trakcie poruszania się po jezdni. Przeprowadzone badania pokazują, że tam, gdzie stosuje się aktywne kocie oczka maleje liczba wypadków (redukcja o ponad 70 proc.), a tym samym ofiar śmiertelnych. Powyższa zaleta ma szczególne znaczenie podczas wymagających warunków atmosferycznych i nocnych.

Bateria zasilana tylko przez 3-4 godziny dziennym światłem słonecznym pozwala jej na pracę aż do 240 godzin. Zastosowana technologia jest wystarczająca, by system mógł funkcjonować niezależnie od warunków atmosferycznych. Aktywne kocie oczka nie wymagają żadnej obsługi, włączają i wyłączają się automatycznie dzięki wbudowanemu czujnikowi. Okres eksploatacji wbudowywanych w nawierzchnię drogi kocich oczek to aż 8-10 lat. Korzyści z zastosowania inteligentnych oczek są także wymierne na drogach krętych, zamglonych, pagórkowatych i górskich. Tradycyjne elementy odblaskowe i oznaczenia drogi są wówczas prawie niewidoczne, natomiast zasilane energią słoneczną aktywne kocie oczka w technologii diod LED na stałe wyznaczają linię jezdni i pozostają widoczne w każdym momencie.

Instalacja wbudowanych w nawierzchnię drogi aktywnych kocich oczek polega na nawiercaniu powierzchni, wypełnieniu jej masą uszczelniającą i osadzeniu w niej kociego oczka. Wymogiem koniecznym do przeprowadzenia prawidłowej instalacji jest dodatnia temperatura i suche podłoże. W ten właśnie sposób przeprowadzono instalację na obwodnicy Troszyna, Parłówka i Ostromic.