Logo
Alfa Romeo Giulietta Veloce (Genewa 2013)
Aktualności

Alfa Romeo Giulietta Veloce (Genewa 2013)

Alfa Romeo postanowiła wzbogacić ofertę na naszym rynku wprowadzając do salonów specjalną wersję modelu Giulietta o nazwie Veloce. Wcześniej samochód miał premierę podczas salonu samochodowego w Genewie. Veloce, czyli "szybka", to określenie, które po raz pierwszy oficjalnie użyto w 1956 roku, właśnie w odniesieniu do ówczesnej Giulietty. Wersje o tej nazwie stworzono mając na względzie lepsze parametry techniczne i wyposażenie nadające im sportowy charakter. Jeśli chodzi o stylistykę samochodu uwagę zwracają takie elementy, jak reflektory przednie o ciemnym wykończeniu, obudowa lusterek zewnętrznych i lusterka wstecznego wykończona kolorem tytanowym, chromowane klamki drzwi przednich oraz logo Veloce. Samochód porusza się na 17-calowych felgach z oponami w rozmiarze 205/55. Na specjalne zamówienie można dodatkowo zindywidualizować swoją Giuliettę Veloce, zamawiając dach w kolorze szarym - matowym Magnesio lub czarnym błyszczącym. Sportowy charakter dominuje również w środku, gdzie przeważają ciemne kolory, wśród których wyróżnia się tytanowe wykończenie centralnego elementu deski rozdzielczej, tunelu środkowego i nakładek na drzwi. Kierownica jest wykończona skórą z czerwonymi przeszyciami, natomiast fotele są obite nową czarno-czerwoną tkaniną "Competizione" z kontrastowymi przeszyciami. Alfa Giulietta Veloce jest już dostępna w sprzedaży w Polsce i jest oferowana z 5-letnią gwarancją. Klient ma możliwość wyboru pomiędzy trzema wersjami silnikowymi: benzynowy 1,4 TB o mocy 120 KM oraz 2 wersje wysokoprężne: 1,6 JTDM o mocy 105 KM i 2,0 JTDM o mocy 140 KM. Cena samochodu rozpoczyna się od 75 900 zł brutto. W skład wyposażenia standardowego wchodzą takie opcje jak: 6 poduszek powietrznych, samoblokujący mechanizm różnicowy Alfa Q2, system Alfa DNA, szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie, przyciski sterowania radiem z koła kierownicy czy wyświetlacz multifunkcyjny Matrix z komputerem podróżnym.

Alfa Romeo Gloria Concept
Aktualności

Alfa Romeo Gloria Concept

Na salonie samochodowym w Genewie zostanie zaprezentowany nowy koncept o nazwie Gloria, który powstał dzięki pracy studentów z wydziału Wzornictwa przy współpracy z Centrum Stylu Alfa Romeo. Dzięki wsparciu z Centrum Wzornictwa Grupy Fiat-Chrysler, Europejski Instytut Wzornictwa w Turynie miał szansę "przetrenować" swoich młodych projektantów samochodów, zlecając im zadanie stworzenia sedana Alfy Romeo, przeznaczonego na rynek amerykański i azjatycki. Samochód miał być symbolem elegancji i prestiżu i miał oferować sporo przestrzeni w środku. Centrum Stylu Alfa Romeo z pełnym zaangażowaniem uczestniczyło więc w poszczególnych fazach projektu: począwszy od założeń do nowego modelu i analizowania wyglądu historycznych modeli marki, poprzez pierwsze propozycje szkiców, aż do stworzenia modelu z gliny w skali 1:1. Gloria ma 4700 mm długości, 1920 mm szerokości, 1320 mm wysokości, a jej osie rozstawione są w odległości 2900 mm. Ten koncepcyjny pojazd to sportowy sedan o wyraźne zarysowanych liniach. Napędzać go ma najnowszej generacji silnik biturbo V6 lub V8. Kształt maski mocno nawiązuje do tarczy Alfy Romeo, a skórzane pasy w przedniej części nadwozia nawiązują do pamiętnych pasów ze skóry w bagażnikach w historycznych modelach tej marki. Gloria jest owocem pracy dwudziestu studentów z roku akademickiego 2011/2012. Ten koncepcyjny pojazd jest wynikiem pełnego procesu począwszy od szkicu poprzez szukanie stylu, aż do dwudziestu propozycji projektów wykonanych z gliny w skali 1:4. Spośród wszystkich modeli został wybrany ten, który najbardziej odpowiadał wstępnym założeniom określonym przez markę Alfa Romeo. Wszyscy studenci, pracowali później wspólnie nad końcowym projektem o rzeczywistych wymiarach. Koncept będzie można podziwiać również w wersji elektronicznej na iPadzie gdzie będzie dostępne będzie pięć wersji felg i pięć kolorów nadwozia do zastąpienia tych realnych. Felgi są owocem projektu opracowanego we współpracy z OZ Racing, który jako sponsor obręczy 20" przeznaczonych dla Glorii, poprosił studentów o narysowanie swoich propozycji. Spośród nich wybrano pięć do wersji wirtualnej.

Alfa Romeo 4C - zdjęcia
Aktualności

Alfa Romeo 4C - zdjęcia

Finalna wersja dwuosobowej Alfy Romeo 4C zadebiutuje na 83. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Auto ma napęd na tylne koła oraz centralnie umieszczony silnik. Samochód został zaprojektowany przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowany w zakładzie Maserati w Modenie. W salonach pojawi sie w tym roku, co ma zaakcentować powrót włoskiej marki do Stanów Zjednoczonych, dając początek planowi globalnego rozwoju Alfy Romeo. Alfa Romeo 4C wywodzi się bezpośrednio z koncepcyjnej wersji, która została zaprezentowana w 2011 roku zdobywając trzy prestiżowe nagrody: "AutoBild Design Award" (Niemcy, rok 2011), "Design Award for Concept Cars & Prototypes" (Włochy, rok 2012) i "Most Exciting Car of 2013 - What Car?" (Wielka Brytania, rok  2012). Nazwa "4C" odwołuje się do wielkiej sportowej tradycji Alfy Romeo - w latach trzydziestych i czterdziestych, nazwy 8C i 6C wyróżniały wtedy samochody cywilne oraz wyścigowe, wyposażone w mocne silniki ośmiocylindrowe oraz innowacyjne sześciocylindrowe, uzyskując docelowy stosunek masy do mocy taki, jak w prawdziwym samochodzie wyścigowym, czyli poniżej 4 kg/KM. Ten kompaktowy bolid (długość około 4 metry, szerokość 2 metry, wysokość 1,18 metra) napędzany jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1750 cm3 z turbodoładowaniem. Blok silnika został wykonany z aluminium, natomiast udoskonalone układy ssące i wydechowe jeszcze bardziej mają podkreślić sportowy charakter samochodu. Dodatkowo, zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, jak bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny, ciągły rozdzielacz faz rozrządu, turbosprężarkę oraz system kontroli "Scavenging", który redukuje efekt tzw. "turbo dziury". Napęd przekazywany jest przez automatyczną skrzynią biegów "Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem. Skrzynia może być również sterowana w trybie sekwencyjnym przez kierowcę za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą. Debiutujący w Alfie Romeo 4C nowy selektor kontroli dynamicznej Alfa D.N.A., który do trzech dostępnych do tej pory ustawień - "Dynamic", "Natural" i "All Weather" - dodaje czwarty tryb: "Race", wprowadzony został, by jeszcze bardziej wzmocnić doznania jazdy po torze wyścigowym.