Auto rozpędzało się do 165 km/h. Karoserię zaprojektował Bertone. Model produkowany był do 1965 roku, w 1959 r. moc silnika wzrosła do 80 KM.

W 1955 roku Alfa zaprezentowała Giuliettę berlinę (sedan) - pierwszy seryjnie produkowany samochód Alfy Romeo klasy średniej. Model miał silnik 1,3 o mocy początkowo 50 KM, później 53 i 62 KM. Prędkość maksymalna - 145 km/h. Produkowany był do 1963 roku.

Trzecia odmiana Giulietty to Spider (kabriolet). Zaprezentowano ją także w 1955 roku. Silnik 1,3, ale o powyższonej mocy - początkowo miał 65 KM, potem 80 i 90 KM. W 1962 r. pojawiła się wersja z silnikiem 1,6 o mocy 92 KM, a 2 lata później 112 KM.

Karoserię Spidera zaprojektował Pinin Farina. Auto rozpędzało się do 165 km/h.

Spider miał wiele krótkoseryjnych odmian, np. Veloce. W 1957 roku pojawił się Spider coupe z silnikiem 1,3 litra o mocy 100 KM.

Dziś wersje coupe Spidera są bardzo poszukiwanymi klasykami, w stanie idealnym kosztują ok. 90 tys. euro - prawie dwa razy drożej niż zwykłe Spidery.

Następcą Giulietty był model Giulia produkowany w kilku odmianach nadwoziowych od 1963 do 1978 roku. Najdłużej z taśm zjeżdżała Giulia Nuova Super.

Do nazwy Giulietta Alfa Romeo wróciła w 2010 roku - w stulecie istnienia firmy. Na rynku pojawiła się wówczas następczyni modelu 147 nazwana Giuliettą. Model sprzedawany jest do dziś.

Zdjęcia w naszej galerii zostały zrobione podczas salonu Technoclassica w Essen w marcu 2014 roku.