Auto Świat AMI Lipsk 2009: Gwiazdy motoryzacji, filmu i ekologii

AMI Lipsk 2009: Gwiazdy motoryzacji, filmu i ekologii

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Ostatecznie do Lipska przyjechało większość liczących się wystawców, a przynajmniej tych, którzy poważnie traktują rynek niemiecki. Po raz pierwszy w historii AMI wycofało się BMW, które w sąsiadującym z Leipziger Messe areale ma swoją najnowocześniejszą fabrykę.

AMI Lipsk 2009: Gwiazdy motoryzacji, filmu i ekologii
Zobacz galerię (15)
Auto Świat
AMI Lipsk 2009: Gwiazdy motoryzacji, filmu i ekologii

Zabrakło też Saaba, Mitsubishi, Volvo, Seata, Fiata, Chryslera oraz kilku marek premiowych. Jednak już od wielu miesięcy było wiadomo, że ci producenci będą oszczędzać i świadomie rezygnują z udziału w wielu mniej prestiżowych targach. Ostatecznie w halach Leipziger Messe swoje produkty zaprezentowało 493 (w 2008 - 497) wystawców z 20 krajów. Są wśród nich także polskie firmy. Nie trudno zauważyć, że tematycznie tegoroczna impreza ukierunkowana była na ochronę środowiska naturalnego i paliwa alternatywne. Wiele firm specjalizujących się w produkcji i montażu instalacji gazowych ( w tym także kilku wystawców z Polski), stacji do tankowania, prezentowało zarówno pojazdy jak i komponenty. Na stoiskach królowały w tym roku samochody pomalowane na biało. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, ten rok obfitował w premiery o randze światowej. Niektóre trochę naciągane, ale kilka rzeczywiście prawdziwych jak m.in. Volkswagen Golf GTD, Peugeot 206+, Ford Mondeo Tri Fuel i Kaipan 15 WFF, dla których są to rzeczywiście pierwsze targowe pokazy. Zdecydowanie najważniejszą dla miejscowego rynku motoryzacyjnego premierą był Golf GTD, który jest wysokoprężnym odpowiednikiem GTI. Zmodernizowany Peugeot 206+ jest już sukcesywnie wprowadzany na niektóre europejskie rynki i z całą pewnością przedłuży żywot francuskiej legendy o kolejne lata. Trzy możliwości zasilania ma Ford Mondeo Tri Fuel. Może korzystać z benzyny, E85 i LPG, co pozwala na pełnych zbiornikach pokonać dystans nawet 1300 kilometrów. Czeski producent roadsterów tym razem na miejsce swojego najnowszego modelu wybrał Lipsk. Kaipan 15 prezentuje się naprawdę okazale, a jego producent oferuje kompletne auta lub zestawy do samodzielnego montażu. W świat gangsterów wprowadza nas Chevrolet HHR Capone, który poddany został tuningowi w niemieckiej fiormie Heartbeat Motors. Z elementami stylizacyjnymi nadwozia i specjalnymi barwami nadwozia, auto prezentuje się naprawdę okazale. Jedną z imprez towarzyszących była wystawa samochodów, które znamy z filmów. A wśród nich m.in. Citroen 2CV Jamesa Bonda, Mercedes-Bemz ML z „Parku Jurajskiego", Ford Ka z najnowszego Bonda, czy Lincoln Continental z „Amerykańskiego gangstera". W tym roku w Lipsku swoje oferty prezentowało 18 polskich firm (dotychczasowy rekord!). Część z nich na stoisku narodowym, a kilka samodzielnie. Niemała w tym zasługa polskiego przedstawicielstwa Targów Lipskich, które z dużym powodzeniem od lat propaguje imprezę. - Od kilku lat organizujemy wyjazdy, a także oferujemy bilety wstępu na AMI/AMITEC. Tegoroczna sprzedaż on-line pobiła dotychczasowe rekordy. Miłośnicy motoryzacji coraz chętniej wybierają Lipsk, gdzie mogą zobaczyć niewiele mniej nowości niż w Genewie. Koszty takiego wyjazdu są jednak znacznie niższe. - mówi Marzena Kuropieska, dyrektor Targów Lipskich Polska. Tradycyjnie obok AMI, w ramach której prezentowane są nowe pojazdy, odbywają się targi branżowe. W ramach AMITEC prezentowane były narzędzia, ogumienie, wyposażenie warsztatów i komponenty do samochodów. Zapewne sukcesem Leipziger Messe jest to, że impreza się nie tylko odbyła, ale była dla zwiedzających ciekawa i nie zabrakło w niej prawdziwych premier. Tym bardziej, że w tych trudnych czasach problemy mają nawet ci, którzy organizują podobne targi co dwa lata.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków