Oficjalne informacje producenta na razie nie są do dyspozycji, tak więc ciągle pojawiają się spekulacje dotyczące konstrukcji, silników i ogólnej koncepcji dużego coupe Audi. Na podstawie zdjęć szpiegowskich można powiedzieć, że będzie to klasyczne dwudrzwiowe coupe, stylistyką nawiązujące do pozostałych modeli z Ingolstadt.
Według informacji brytyjskiego magazynu podwozie A5 będzie można przystosować do indywidualnych potrzeb kierowcy. Niektóre źródła mówią o tym, że większość klientów marki Audi preferuje w ekstremalnych sytuacjach raczej podsterowność, jednak dla prawdziwych entuzjastów będzie można zestroić zawieszenie tak, by samochód zachowywał się neutralnie lub nadsterownie.
Długość nowego coupe Audi wyniesie ok. 4,7 m, dzięki czemu stanie się komfortową alternatywą 2+2 modelu TT. „Tetetka” co prawda też posiada cztery siedzenia, jednak realnie korzystać można tylko z przednich foteli.
Obok klasycznego coupe Audi przygotowuje także wersję coupe-kabriolet, która nawiąże stylistycznie do coupe Nuvolari. Audi A5 będzie dużo większe od aktualnego Audi A4, tak więc nie będzie bezpośrednim konkurentem dwudrzwiowego BMW 3 ani Mercedesa CLK. Również twardy składany dach nie jest w tej klasie standardem, co plasuje Audi A5 na pozycji jednego z największych coupe-kabrioletów na rynku. W ofercie znajdzie się także klasyczny kabriolet z miękkim dachem.
Gama silników nie będzie już tak zaskakująca, jak oferta wersji nadwoziowych. Samochód skorzysta z silników pokrywających zakres od 125 kW (170 KM) do 187 kW (255 KM). Mówi się także o wersji V8 o mocy 255 kW (347 KM). Oferta silników wysokoprężnych obejmie jednostki TDI o mocy 118 kW (160 KM) oraz 6-cylindrowe diesle o mocy 125 kW (170 KM) i 184 kW (250 KM).
Źródło: Caraparazzi, Autocar, Lehmann Photo Syndication