Automat w ciężarówkach Volvo FL To nie przypadek, że nazwa nowej skrzyni biegów kojarzy się z bestsellerem Volvo - skrzynią biegów I-Shift. I-Sync to manualna skrzynia biegów uzupełniona o układ automatycznej zmiany biegów. Podobnie jak I-Shift, I-Sync łączy w sobie mały ciężar skrzyni manualnej z wygodą przekładni automatycznej. Jednak w przeciwieństwie do skrzyni biegów I-Shift, zaprojektowanej z myślą o transporcie ciężkim, I-Sync została dostosowana  do wymogów lokalnego transportu dystrybucyjnego.

"I-Sync zoptymalizowano pod kątem współpracy z naszym 7-litrowym silnikiem w celu zapewnienia płynnej i komfortowej zmiany biegów w ruchu miejskim, charakteryzującym się częstym zatrzymywaniem się pojazdu i ruszaniem z miejsca"  - wyjaśnia Clara Werner Floberg, menedżer produktu ds. Volvo FL w Volvo Trucks. "Oprócz tego, że sam proces zmiany biegu odbywa się automatycznie, skrzynia biegów

I-Sync jest równie łatwa w sterowaniu. W transporcie dystrybucyjnym kierowcy często prowadzą inny pojazd każdego dnia. W takiej sytuacji ważne jest, aby wszystkie swoje zadania mogli wykonywać szybko, skutecznie i bezpiecznie."

Optymalny proces zmiany biegów oznacza niski poziom zużycia paliwa. Co więcej, Volvo przewiduje, że ze względu na mniejsze tempo zużycia podzespołów, również koszty obsługi technicznej i napraw będą niższe. "Najlepszym tego dowodem jest sprzęgło, które w połączeniu z I-Sync osiąga znacznie większa trwałość" - mówi Clara Werner Floberg. Okresy międzyobsługowe są takie same, jak dla manualnych skrzyń biegów - olej wystarczy wymieniać co 300 000 kilometrów.

Fakty Volvo I-Sync

• Zautomatyzowana, skrzynia biegów o 6 przełożeniach.

• Dostosowana do silników Volvo D7 o mocy 240 i 280 KM, spełniających normę emisji spalin Euro 4.

• Maksymalny wejściowy moment obrotowy: 1050 Nm.

• Okres między wymianami oleju: 300 000 km.

• Dostępna w pojazdach dystrybucyjnych Volvo FL o dopuszczalnej masie całkowitej od 12  do 18 t i dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów 26 t.