Wymiary „trzydrzwiowej „jedynki” są takie same, jak pięciodrzwiowej. Różnicą jest tylko jedna para drzwi mniej.Takie samo jest również wnętrze. Nowości znajdują się pod maską. Pierwszą jest podstawowa wersja 114i z nowym, turbodoładowanym silnikiem 1.6 l o mocy 101 KM. Drugi benzyniak to całkowite przeciwieństwo i znajduje się na samym szczycie gamy. Rzędowa szóstka o pojemności trzech litrów generuje 320 KM mocy i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego już od 1 300 do 4 500 obr./min. Ten silnik przewidziano dla flagowej wersji M135i.
„Jedynka” spod znaku M z manualną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 s. Z 8-stopniowym automatem jest jeszcze szybsza – 4,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Kolejne cechy szczególne niemieckiego „hot hatcha” to: sportowe zawieszenie, mocniejsze hamulce i zmodyfikowany układ kierowniczy.
Nie zapomniano także o stosownym pakiecie zewnętrznym (inne zderzaki, listwy boczne, 18-calowe obręcze kół., podwójne zakończenie wydechu) Smaczkami we wnętrzu są z kolei: tapicerka ze wstawkami z Alcantary i niebieskimi przeszyciami, sportowe fotele, wielofunkcyjna kierownica M oraz wstawki ozdobne w kolorze lśniącej czerni lub z aluminium.
Od listopada 2012 roku nowe BMW serii 1 będzie po raz pierwszy dostępne z napędem na obie osie xDrive, który będzie opcją w wersjach 120d i M135i, także z nadwoziem pięciodrzwiowym.