Logo
BMW serii 1: wersja trzydrzwiowa i sportowe M135i

BMW serii 1: wersja trzydrzwiowa i sportowe M135i

Wymiary „trzydrzwiowej „jedynki” są takie same, jak pięciodrzwiowej. Różnicą jest tylko jedna para drzwi mniej.Takie samo jest również wnętrze. Nowości znajdują się pod maską. Pierwszą jest podstawowa wersja 114i z nowym, turbodoładowanym silnikiem 1.6 l o mocy 101 KM. Drugi benzyniak to całkowite przeciwieństwo i znajduje się na samym szczycie gamy. Rzędowa szóstka o pojemności trzech litrów generuje 320 KM mocy i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego już od 1 300 do 4 500 obr./min. Ten silnik przewidziano dla flagowej wersji M135i.

„Jedynka” spod znaku M z manualną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 s. Z 8-stopniowym automatem jest jeszcze szybsza – 4,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Kolejne cechy szczególne niemieckiego „hot hatcha” to: sportowe zawieszenie, mocniejsze hamulce i zmodyfikowany układ kierowniczy.

Nie zapomniano także o stosownym pakiecie zewnętrznym (inne zderzaki, listwy boczne, 18-calowe obręcze kół., podwójne zakończenie wydechu) Smaczkami we wnętrzu są z kolei: tapicerka ze wstawkami z Alcantary i niebieskimi przeszyciami, sportowe fotele, wielofunkcyjna kierownica M oraz wstawki ozdobne w kolorze lśniącej czerni lub z aluminium.

Od listopada 2012 roku nowe BMW serii 1 będzie po raz pierwszy dostępne z napędem na obie osie xDrive, który będzie opcją w wersjach 120d i M135i, także z nadwoziem pięciodrzwiowym.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium