Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat BMW Seria 1

BMW Seria 1

BMW Seria 1

BMW serii 1 (E87) to kompaktowy samochód bawarskiej marki. Pojawił się w 2004 roku jako 5 drzwiowy hatchback.

„Jedynka” była pomysłem BMW na zaistnienie w klasie miejskich kompaktów, gdyż przez poprzednie kilkadziesiąt lat, monachijska fabryka wypuszczała raczej luksusowe coupe i pokaźne limuzyny (poza nielicznymi wyjątkami). Technicznie auto jest spokrewnione z serią 3 typoszeregu E90. Mimo niewielkich rozmiarów, zachowany został klasyczny dla BMW tylny napęd.

Od 2007 roku można było zamówić auto także w nadwoziu 3-drzwiowym(E81) oraz 2-drzwiowym coupe(E82), a po kolejnych 2 latach także cabrio (E88). Można powiedzieć, że z zewnątrz auto wygląda grzecznie. Z przodu znajdziemy charakterystyczne „nerki” oraz reflektory w kształcie łzy. Linia auta jest łagodna i kończy się gwałtownie po 4227 mm(4239 mm dla 3-drzwiowego hatchbacka, 4360 mm dla coupe i cabrio) wklęśniętą klapą, która nie wszystkim przypadła do gustu. Ładniejszą, klasyczną linię ma coupe oraz cabrio. Wnętrze jest dosyć przestronne, zaprojektowane w bawarskim stylu-proste i bez zbędnego przepychu. Na tylnej kanapie pasażerowie mogą trochę narzekać na brak miejsca na nogi.

Pod maską zagościły 4 silniki benzynowe 4- i 6-cylindrowe (o 9 wariantach mocowych od 115 do 306 KM) oraz jeden, 4-cylindrowy 2-litrowy silnik wysokoprężny o 6 wariantach mocowych z wtryskiem common rail.

W 2007 roku przeprowadzono niewielki facelifting obejmujący nowe zderzaki, nieznacznie przeprojektowany grill oraz inne halogeny. Mimo niemałej ceny i mocnej konkurencji auto odniosło duży sukces rynkowy.

Topowa odmiana „jedynki” weszła do produkcji w 2011 roku – nazywała się 1M (specjalnie nie użyto nazwy „M1” ze względu na legendarny model BMW z lat 70. o tej nazwie). Występował tylko w nadwoziu coupe i mocno wyróżniał się z tłumu. Nadwozie zostało rozbudowane - auto otrzymało zadziorny przedni i tylny zderzak z 4 końcówkami wydechu, tylna klapa została lekko wydłużona pod skosem i przypomina kaczy kuper. Poszerzone zostały nadkola (aż o 53 mm) oraz dołożone dokładki progowe. Smaczku dodają 19-calowe felgi, doskonale wpasowujące się w charakter auta.

Pod maską najdziemy 6-cylindrowy silnik o 3-litrach pojemności, osiągający 335 KM i 450 Nm (500 Nm w funkcji overboost). Moc na tylne koła przekazuje 6-stopniowa skrzynia manualna.

W 2011 roku zaprezentowano II generację popularnej „jedynki”, oznaczonej typoszeregiem F20. Jest nieco większa od poprzedniczki (długość - 8 cm, szerokość - 2 cm), dzięki czemu zwiększyła się przestrzeń na nogi pasażerów z tyłu. Nadwozia nabrało delikatnych krągłości, a przód auta nawiązuje do większej serii 5 GT. Wnętrze jest bardzo podobne do tego z innych modeli bawarskiej marki i zostało zaprojektowane wedle starego niemieckiego powiedzenia „Ordnung muss sein”.

Przez zmiany marketingowe BMW, od 2013 roku wersję coupe i cabrio ochrzczono mianem serii 2, także seria 1 występuje jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback. Pod maską znajdziemy jeden z 4 silników benzynowych (1,6 lub 2 litry pojemności) lub jeden z pięciu silników wysokoprężnych (1,6 lub 2 litry pojemności), wszystkie wspomagane turbodoładowaniem. Za przeniesienie napędu na tylne koła odpowiadać będzie 6-stopniowa przekładnia manualna, bądź 8-stopniowa skrzynia automatyczna.

Topową odmianą jest M135i z 6-cylindrowym silnikiem bi-turbo o mocy 320 KM. Sprint do 100 km/h zajmuje ważącej niecałe półtorej tony „jedynce” 4,9 sekundy. W przeciwieństwie do poprzedniej wersji „M”, tym razem modyfikacje zewnętrze były bardzo subtelne.

W 2015 roku przeprowadzono facelifting, w trakcie którego m.in. powiększono charakterystyczne „nerki”, zmieniono przednie reflektory oraz przeprojektowano tylny pas. Zmianie uległa także konsola środkowa wewnątrz auta, a seryjne wyposażenie wzbogacono o kilka dodatków. Do gamy silnikowej wprowadzono nowy, 3-cylindrowy silnik o pojemności 1.5 litra. Wzmocniono także niektóre jednostki napędowe, a topową „M-kę” wzmocniono do 326 KM.

BMW Seria 1 - generacje

BMW Seria 1 I E81, E82, E87, E88 (2004&nbsp-&nbsp2014)

BMW Seria 1 I E81, E82, E87, E88 (2004 - 2014)

BMW Seria 1 II F20, F21 (2011&nbsp-&nbsp)

BMW Seria 1 II F20, F21 (2011 - )

BMW Seria 1 - powiązane artykuły

Czy warto kupić używane BMW serii 1 z dieslem 2.0?

Czy warto kupić używane BMW serii 1 z dieslem 2.0?

Jeśli wiesz, z czym się to wiąże, to... tak! No bo to jednak dość stary kompakt z napędem na tył, ze średnio obszerną kabiną i na dodatek marki kojarzonej z wydatkami. Pod lupą: BMW 120d z 2006 r. z przebiegiem ok. 260 tys. km.

Używane auto za 20 000 zł z silnikiem benzynowym - co warto kupić? TOP 10

Używane auto za 20 000 zł z silnikiem benzynowym - co warto kupić? TOP 10

Zakup rasowego hot hatcha, czy też mocnego coupé, jest kosztowny, a do tego trudny. Można jednak, nie rezygnując ze stylu, kupić kompakt 3d z trwałym benzyniakiem. Przedstawiamy udane auta o mocy od 123 do 150 KM.

Kompakty nowoczesne i ciekawe, ale czy również trwałe?

Kompakty nowoczesne i ciekawe, ale czy również trwałe?

Klasa kompaktów to nie tylko tanie, nudne samochody zalewające ulice miast. W ofercie znajdziecie też znacznie droższe i atrakcyjne modele. Przyglądamy się najciekawszym kompaktom debiutującym w latach 2010-12.

Używany hot hatch za 30 tys. zł - który będzie lepszym wyborem?

Używany hot hatch za 30 tys. zł - który będzie lepszym wyborem?

Jednym z podstawowych kryteriów wyboru mocnego kompaktowego hatchbacka są jego osiągi. Dodatkowo sprawdziliśmy, jak jest z trwałością używanych modeli o mocy od 200 KM wzwyż z napędem na jedną oś.

Używane BMW serii 1 – uwaga, będzie drogo!

Używane BMW serii 1 – uwaga, będzie drogo!

Wysoka cena, sporo punktów zapalnych, drogie części i robocizna – to tylko niektóre wady 2. generacji BMW serii 1. A jakie są zalety kompaktowej „beemki”?

Czy nowe Audi A3 zawstydzi BMW serii 1 i Mercedesa klasy A? [RANKING]

Czy nowe Audi A3 zawstydzi BMW serii 1 i Mercedesa klasy A? [RANKING]

Nowe Audi A3 musi w pierwszym porównaniu stawić czoła dystyngowanym rywalom. Zaraz się okaże, kto tu będzie rumiany z radości, a kto czerwony ze wstydu...

Jak można było to tak zepsuć?

Jak można było to tak zepsuć?

Nawet jeżeli auta się nie psują, to i tak potrafią denerwować właścicieli drobnymi niedociągnięciami. Wybraliśmy najbardziej irytujące elementy, a także dobre alternatywy.

Nowy Golf VIII kontra rywale: nadeszła godzina prawdy...

Nowy Golf VIII kontra rywale: nadeszła godzina prawdy...

Nowy Volkswagen Golf: na zewnątrz ewolucja, w kabinie – rewolucja. Czy nowy kompakt z Wolfsburga okaże się groźnym dla rywali drapieżnikiem? Zaraz się o tym przekonamy!

Nowe BMW serii 1 w polskich salonach

Nowe BMW serii 1 w polskich salonach

Już z końcem września do sprzedaży w Polsce trafi trzecia generacja kompaktowego BMW. Nowa seria 1 to zupełnie nowy samochód – z dużymi „nerkami” i napędem na przednie koła! Ceny są niższe niż w przypadku poprzednika – bazowa „jedynka” kosztuje 105 900 zł.

Nowe BMW serii 1 – przednia radość z jazdy

Nowe BMW serii 1 – przednia radość z jazdy

Koniec jazdy bokiem, nowe BMW serii 1 będzie oferowane z napędem na przednie koła. Udało nam się odbyć pierwszą jazdę zamaskowanymi prototypami. Oto nasze wrażenia

Mocne i oszczędne 10-letnie kompakty

Mocne i oszczędne 10-letnie kompakty

Nasze oczekiwania są proste: szukamy oszczędnych, ale jednocześnie mocnych silników benzynowych napędzających auta kompaktowe. Różnice w spalaniu okazują się duże, ale jeszcze większe dotyczą niezawodności!

Nowe BMW serii 1 z przednim napędem

Nowe BMW serii 1 z przednim napędem

Nowa generacja BMW serii 1 żegna się z napędem na tylne koła i 6 cylindrami. Na pocieszenie dostanie: oszczędniejsze silniki benzynowe i diesle, dwie hybrydy plug-in i żwawą wersję M Performance.

Używane BMW serii 1 – emocje kontra rozsądek

Używane BMW serii 1 – emocje kontra rozsądek

BMW serii 1 z lat 2004-12 to jeden z najbardziej emocjonujących kompaktów na rynku wtórnym – oryginalnie wygląda, świetnie się go prowadzi, działa na zmysły. "Jedynkę" można kupić za mniej niż 20 tys. zł. Niestety, koszty utrzymania bywają duże, bardzo duże albo nieprzyzwoicie duże!

Kompakty wydoroślały

Kompakty wydoroślały

Audi chce pokazać w 2018 roku nową rodzinę A3, BMW wprowadzi przednionapędową „jedynkę”, a Mercedes – kolejną generację klasy A

Trzy niezwykłe kompakty: BMW 120d, Infiniti Q30 2.2d i Mercedes A220d

Trzy niezwykłe kompakty: BMW 120d, Infiniti Q30 2.2d i Mercedes A220d

Dlaczego niezwykłe? Bo to kompakty klasy premium. Czy nowemu Infiniti wystarczy atutów, żeby pokonać BMW i Mercedesa?

BMW serii 1 w wersji sedan

BMW serii 1 w wersji sedan

Zapowiedzi stały się rzeczywistością. BMW wprowadzi do seryjnej produkcji najmniejszego sedana w swojej ofercie. Czterodrzwiowa seria 1 będzie rywalizować z Audi A3 Limousine i Mercedesem CLA.

Redakcja poleca
BMW kopiuje Golfa - nowości z Bawarii

BMW kopiuje Golfa - nowości z Bawarii

Bez tylnego napędu i 6-cylindrowych silników – nowa seria 1 będzie zupełnie innym autem niż to, które znamy

SUV czy kompakt? Sprawdzamy 6 par aut - czy wyżej zawsze znaczy lepiej?

SUV czy kompakt? Sprawdzamy 6 par aut - czy wyżej zawsze znaczy lepiej?

Wraz z rozwojem rynku SUV-ów i crossoverów rośnie liczba dylematów u kupujących: wybrać modną pseudoterenówkę czy jednak pozostać wiernym klasyce i kupić kompaktowy model? Rozważyliśmy sześć potencjalnych sytuacji tego rodzaju

Ford Mustang i 6 innych marzeń

Ford Mustang i 6 innych marzeń

Nareszcie! W salonach Forda w Polsce można już oficjalnie zamawiać nowego Mustanga. Żadne inne auto nie oferuje tak dużej mocy w tak atrakcyjnej cenie. Ale nie wszyscy w redakcji skusiliby się na tego sportowca...

Wy pytacie, my odpowiadamy: Honda Civic Type R Turbo, BMW M135i, VW Golf R

Wy pytacie, my odpowiadamy: Honda Civic Type R Turbo, BMW M135i, VW Golf R

Turbodoładowana Honda sprowadziła Niemców do parteru. Jak komentowaliście taki układ sił?
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test