Nowe BMW serii 1, tak jak ostatnio, jest dostępne z silnikami trzy- i czterocylindrowymi (dwa benzynowe i trzy diesle). Prawdziwą nowością jest standardowy napęd na przednie koła (xDrive dla wybranych wersji). Od początku sprzedaży można zamawiać wersję M135i z najmocniejszym, 306-konnym benzyniakiem.
Pięciodrzwiowy hatchback (nie ma już nadwozia trzydrzwiowego) występuje w czterech liniach (Advantage, Sport Line, Luxury Line, M Sport), różniących się między sobą wyglądem i wyposażeniem. Dostępna jest również szeroka oferta akcesoria M Performance.
Wyposażenie podstawowego modelu 118i obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację (jednostrefowa), aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali, system wyboru trybów jazdy (Eco, Comfort, Sport), światła LED do jazdy w dzień, czujnik deszczu, radio, Bluetooth, porty USB-A i USB-C, ekran dotykowy 8,8”, usługi online, system ostrzegania przed kolizją z funkcją hamowania, układ utrzymujący na pasie ruchu i informację o ograniczeniu prędkości.
Niemiecki producent podkreśla, że nowa seria 1 jest przestronniejsza w środku – więcej miejsca mają pasażerowie, pojemniejszy jest też bagażnik (380 l). Na pokładzie mogą znaleźć się najnowsze systemy informacyjno-rozrywkowe i wspomagające jazdę znane z wyższych serii BMW.
Wersja | Silnik | Skrzynia | Cena |
118i | 1.5 R3 140 KM | ręczna | 105 900 zł |
M135i xDrive | 2.0 R4 306 KM | automatyczna | 192 900 zł |
116d | 1.5 R3 116 KM | ręczna | 113 500 zł |
118d | 2.0 R4 150 KM | ręczna | 123 400 zł |
120d xDrive | 2.0 R4 190 KM | automatyczna | 146 800 zł |
Oprócz nowej serii 1, w polskich salonach BMW pojawiła się już nowa seria 3 Touring (kombi).