Nowe BMW serii 1, tak jak ostatnio, jest dostępne z silnikami trzy- i czterocylindrowymi (dwa benzynowe i trzy diesle). Prawdziwą nowością jest standardowy napęd na przednie koła (xDrive dla wybranych wersji). Od początku sprzedaży można zamawiać wersję M135i z najmocniejszym, 306-konnym benzyniakiem.

Pięciodrzwiowy hatchback (nie ma już nadwozia trzydrzwiowego) występuje w czterech liniach (Advantage, Sport Line, Luxury Line, M Sport), różniących się między sobą wyglądem i wyposażeniem. Dostępna jest również szeroka oferta akcesoria M Performance.

Wyposażenie podstawowego modelu 118i obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację (jednostrefowa), aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali, system wyboru trybów jazdy (Eco, Comfort, Sport), światła LED do jazdy w dzień, czujnik deszczu, radio, Bluetooth, porty USB-A i USB-C, ekran dotykowy 8,8”, usługi online, system ostrzegania przed kolizją z funkcją hamowania, układ utrzymujący na pasie ruchu i informację o ograniczeniu prędkości.

Niemiecki producent podkreśla, że nowa seria 1 jest przestronniejsza w środku – więcej miejsca mają pasażerowie, pojemniejszy jest też bagażnik (380 l). Na pokładzie mogą znaleźć się najnowsze systemy informacyjno-rozrywkowe i wspomagające jazdę znane z wyższych serii BMW.

Wersja Silnik Skrzynia Cena
118i 1.5 R3 140 KM ręczna 105 900 zł
M135i xDrive 2.0 R4 306 KM automatyczna 192 900 zł
116d 1.5 R3 116 KM ręczna 113 500 zł
118d 2.0 R4 150 KM ręczna 123 400 zł
120d xDrive 2.0 R4 190 KM automatyczna 146 800 zł

Oprócz nowej serii 1, w polskich salonach BMW pojawiła się już nowa seria 3 Touring (kombi).