- Produkcja BMW i3 zakończyła się w 2023 r., a model nie doczekał się następcy
- BMW planuje powrót do segmentu małych aut elektrycznych wraz z nową generacją serii 1, która zadebiutuje prawdopodobnie w 2028 r.
- Nowe elektryczne BMW serii 1 ma korzystać z elastycznej platformy Neue Klasse i wspólnych komponentów z Mini
BMW i3 z pewnością był jednym z najbardziej kontrowersyjnych modeli w historii niemieckiej marki. Przez jednych bardzo lubiany, przez innych wręcz znienawidzony, bez dwóch zdań na swój sposób był przełomową konstrukcją. Najwyraźniej skrajne oceny ze strony klientów dały do myślenia osobom odpowiedzialnym za gamę modelową BMW, bo wraz z zakończeniem produkcji i3 w 2023 r. nie został wprowadzony jego następca.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoSeria 1 będzie kontynuowana — nowa generacja w 2028 r.
Wygląda jednak na to, że Bawarczycy nie przestali myśleć o segmencie małych aut elektrycznych. Serwis Carscoops informuje, że co prawda pojawiły się prognozy, które sugerowały całkowite porzucenie tego segmentu przez koncern, ale zaprzeczył im Bernd Körber, starszy wiceprezes ds. zarządzania marką i produktem w BMW. Okazuje się, że Niemcy zamierzają utrzymać serię 1 i jej nowa generacja prawdopodobnie zadebiutuje w 2028 r.
Już teraz oczekuje się, że nowe kompaktowe auto elektryczne zostanie powiązane z serią 1. Oba modele, tj. spalinowy i elektryczny, zapewne pojawią się równocześnie i od strony stylistycznej oraz konstrukcyjnej prawdopodobnie wykorzystają rozwiązania i doświadczenia zdobyte podczas opracowywania Neue Klasse.
- Przeczytaj także: Hongqi już w Polsce. Znamy ceny wszystkich modeli chińskiej marki
BMW połączy siły z Mini, żeby obniżyć koszty
Körber przekazał mediom, że sugestie dotyczące "uśmiercenia" serii 1 zaczęły krążyć po tym, jak Audi zdecydowało o zakończeniu produkcji modeli A1 oraz Q2 i końca dobiega żywot Mercedesa A. Jak wyjaśnił, posiadanie podstawowego modelu, jakim obecnie jest seria 1, ma duży wpływ na markę. Okazuje się, że największy udział wśród posiadaczy małych samochodów mają młodzi kierowcy.
Bardzo możliwe, że BMW będzie próbowało obniżyć koszty poprzez wykorzystanie platformy Neue Klasse. Ta zapewnia pożądaną elastyczność m.in. w zakresie różnych układów i rozstawów osi. Kolejnym asem w rękawie jest Mini — wszystko wskazuje na to, że nowa generacja serii 1 będzie miała wspólne komponenty z siostrzaną marką.
Za szerszym powiązaniem serii 1 z Mini przemawia jeszcze jeden fakt. Do 2022 r. Körber pełnił także funkcję starszego wiceprezesa Mini i już teraz przekonuje, że chcąc pozostać w segmencie małych aut, BMW będzie zmuszone do znalezienia ekonomicznych rozwiązań.