Niekoniecznie. Możemy mieć rozmaite zastrzeżenia do nowych samochodów, ale z pewnością poziom bezpieczeństwa poprawił się dramatycznie. Oczywiście crashtesty wykonywane są po to, by ocalić zdrowie i życie ludzi. Nie zmienia to faktu, że materiały wideo przedstawiające proces rozbijania samochodów to przecież filmy akcji, które są nie tylko ciekawe, ale często zaskakujące. Tym razem przedstawiamy dwa crashtesty amerykańskiego Insurance Institute for Highway Safety.
1959 Chevrolet Bel Air vs. 2009 Chevrolet Malibu
Przepiękny skrzydlak Chevrolet Bel Air mierzy się z aktualnym modelem Malibu. Oczywiście można powiedzieć, że przez ponad pół wieku konstrukcja, Bel Aira straciła na sztywności w porównaniu do momentu kiedy wyjeżdżała z fabryki. Jeśli macie takie wątpliwości obejrzyjcie kolejne wideo.
2015 Nissan Tsuru vs. 2016 Nissan Versa
W tym wypadku mam dwa prawie nowe Nissany, ale o różnej konstrukcji. Obydwa samochody nie są znane w Europie. Versa jest aktualnym modelem Nissana na rynek amerykański, a Tsuru nic innego jak Sentra, konstrukcja z lat 90-tych, która wciąż produkowana jest w Meksyku. W tym wypadku mamy dwa, nie starsze niż dwuletnie, samochody. Widać wyraźnie jak zmieniły się standardy bezpieczeństwa przez ostatnie 20 lat i jak skutecznie możemy dziś kontrolować energię podczas zderzenia.
1959 Chevrolet Bel Air vs. 2009 Chevrolet Malibu
*
Przepiękny skrzydlak Chevrolet Bel Air mierzy się z aktualnym modelem Malibu. Oczywiście można powiedzieć, że przez ponad pół wieku konstrukcja, Bel Aira straciła na sztywności w porównaniu do momentu kiedy wyjeżdżała z fabryki. Jeśli macie takie wątpliwości obejrzyjcie kolejne wideo.
2015 Nissan Tsuru vs. 2016 Nissan Versa
W tym wypadku mam dwa prawie nowe Nissany, ale o różnej konstrukcji. Obydwa samochody nie są znane w Europie. Versa jest aktualnym modelem Nissana na rynek amerykański, a Tsuru nic innego jak Sentra, konstrukcja z lat 90-tych, która wciąż produkowana jest w Meksyku. W tym wypadku mamy dwa, nie starsze niż dwuletnie, samochody. Widać wyraźnie jak zmieniły się standardy bezpieczeństwa przez ostatnie 20 lat i jak skutecznie możemy dziś kontrolować energię podczas zderzenia.