Sprawdź stan zacisków, tarcz i klocków hamulcowych. Przyjrzyj się okładzinom, bębnom i cylinderkom hamulcowym. Zakonserwuj akumulator. Zwiększysz w ten sposób bezpieczeństwo jazdy i niezawodność samochodu. Wykonując przegląd samemu, nie płacimy za robociznę, a kupując części poprzez internet, możemy dodatkowo zaoszczędzić. Wykonanie poniższych napraw nie jest trudne, ale warto się wspomóc książką obsługowo-naprawczą wydawnictwa WKŁ lub Auto.Sprawdzanie hamulcówW prezentowanym Fiacie Uno 0.9 z 1999 r. na przedniej osi zastosowano hamulce tarczowe z jednotłoczkowym zaciskiem pływającym. Kontrolując hamulce przednie, warto sprawdzić stan elastycznych przewodów hamulcowych, równomierność zużycia klocków oraz powierzchnię tarcz.Na tylnej osi znajdują się hamulce bębnowe, które mają układ automatycznego kasowania luzu. Sprawdzając hamulce bębnowe, należy skontrolować równomierność zużycia okładzin ciernych, wewnętrzną powierzchnię bębna oraz stan sprężyn odwodzących. Elementy cierne wymieniamy parami!Konserwacja akumulatoraZadbaj o stan akumulatora:Zdemontuj zaciski. Oczyść szczotką powierzchnię zacisku. Gdy występują wytopienia, zalecana jest wymiana. Posmaruj zaciski i bieguny akumulatora cienką warstwą wazeliny technicznej. W razie konieczności doładuj akumulator.W niektórych bateriach można sprawdzić i uzupełnić elektrolit.Sprawdź poziom płynu hamulcowegoZa niski poziom może doprowadzić do zapowietrzenia układu. Wymieniaj płyn co 2 lata!
Dbaj, a dalej zajedziesz
Dokonując przeglądu auta we własnym zakresie, nie ograniczaj się do wymiany oleju, świec oraz filtrów. Skontroluj poziom płynów w układzie hamulcowym i chłodniczym.