Audi otrzymało niedawno wsparcie Unii Europejskiej w temacie wprowadzenia do modelu R8 nowoczesnych lamp przednich, które wkrótce mają zrewolucjonizować rynek motoryzacyjny. Niemiecki koncern zaprosił do współpracy specjalistów w dziedzinie oświetlenia z firm takich jak Philips Lumileds Lighting oraz Automotive Lighting.

Nowy reflektor jest w pełni funkcjonalnym urządzeniem zarówno w roli lamp dziennych jak również świateł mijania i drogowych. Jeden moduł składa się z 54 pojedynczych diód LED, które są źródłem światła o różnej barwie, w zależności od roli jaką mają spełniać. Zostały one ułożone jedna koło drugiej tworząc tzw. klastry dające jednolite światło. Niepodważalnym atutem takiego rozwiązania jest to, iż zużywa ono bardzo małą ilość energii (50W światła mijania, 6W światła dzienne).

W nawiązaniu do schematu zaprezentowanego przez producenta całą lampę można podzielić na cztery obszary. Pierwszy jest modułem świateł mijania i składa się z czterech diod otoczonych z góry i z dołu odbłyśnikami. Przed diodami, na specjalnym uchwycie została zamontowana specjalna soczewka. Druga część reflektora to diody odpowiedzialne za światła drogowe, tzw. długie. Wykorzystano do nich cztery diody ułożone w szyku. Trzecia część to kolorowe diody odpowiedzialne za działanie kierunkowskazów. Czwarta składa się z 24 białych diod wykonanych w specjalnej technologii nadającej jednorodnej barwy.

Dodatkowo w kloszu reflektora zostały umieszczone dwa wentylatory. Jednak nie są one tutaj z powodu dużej emisji ciepła przez pracujące diody. Mają one zapewnić cyrkulację powietrza, która będzie zapobiegać parowaniu oraz odmrażaniu lamp zimą, gdy zostaną pokryte śniegiem.