Auto Świat Elektryczny Nissan e-NV200 za 132,8 tys. zł

W modelu e-NV200 Nissan zastosował zespół napędowy z Nissana LEAF - Światowego Samochodu Roku 2011. Mimo że w elektrycznym vanie wykorzystano szereg elementów z modeli LEAF i NV200, około 30% podzespołów jest unikatowych dla e-NV200. Różnice dotyczą między innymi wyglądu zewnętrznego, przeprojektowanego zawieszenia, zmian we wnętrzu, nowego zestawu akumulatorów oraz układu hamulcowego z bardziej wydajnym systemem odzyskiwania energii.

Nissan e-NV200 jest dostępny jako kompaktowy, ale przestronny i praktyczny furgon oraz jako pięcioosobowa wersja osobowa Combi. Każda z nich jest oferowana w dwóch poziomach wyposażenia: Acenta oraz Tekna. W podstawowym poziomie wykończenia - Acenta - wyposażenie standardowe obejmuje między innymi: systemy bezpieczeństwa ABS, ESP oraz BA (wspomaganie hamowania), 6 poduszek powietrznych (w wersji Combi), elektrycznie regulowane szyby przednie, komputer pokładowy, automatyczną klimatyzację, sterowany przyciskami na kole kierownicy system audio z radiem / CD, MP3, Bluetooth oraz wejściami AUX i USB, podgrzewane przednie siedzenia, podgrzewaną kierownicę, system inteligentnego kluczyka I-Key z przyciskiem Start/Stop, gniazdo szybkiego ładowania, przygotowanie do obsługi ładowarek 3,3 kW.

Na liście opcji dostępnych za dopłatą znalazły się między innymi NissanConnect 2.0 -zintegrowany system nawigacji z 5,8-calowym dotykowym wyświetlaczem oraz kamerą cofania - oraz specjalistyczna instalacja, umożliwiająca korzystanie z ładowarek 6,6 kW.

W wersji dostawczej kubatura przedziału ładunkowego wynosi 4,2 m3, co pozwala na przewożenie dwóch europalet, natomiast przesuwane drzwi boczne po obu stronach nadwozia i szeroko otwierane tylne drzwi (dostępne również jako klapa z zawiasami przy górnej krawędzi) maksymalnie ułatwiają załadunek i rozładunek.

Zgodnie z homologacją NEDC ma on zasięg 170 km - a więc znacznie więcej niż wynoszący 100 km średni dzienny przebieg 70 % kompaktowych vanów wykorzystywanych w firmach. W Europie 35 % vanów z tej kategorii nigdy nie przejeżdża dziennie więcej niż 120 km.

Parametrom tym towarzyszy identyczna jak w NV200 przestrzeń ładunkowa o kubaturze 4,2 m3, zaś ładowność 770 kg jest nawet większa niż w NV200 z silnikiem wysokoprężnym.

Akumulator pojazdu można naładować przez noc w ciągu 8 godzin ze zwykłego jednofazowego gniazdka elektrycznego z zabezpieczeniem 16 A przy poborze mocy 3,3 kW, co nie powinno stanowić problemu w przypadku aut, które nie są eksploatowane całodobowo. Czas ten skraca się do czterech godzin, jeżeli samochód zostanie podłączony do gniazda 32 A, umożliwiającego pobór mocy 6,6 kW.

Ładowanie od 0 do 80 % pojemności za pomocą specjalnej szybkiej ładowarki CHAdeMO DC 50 kW trwa 30 minut lub nawet krócej, jeżeli akumulator nie był do końca rozładowany. Zapas energii można zatem uzupełnić w trakcie załadunku towaru przed kolejną dostawą.

Nowy e-NV200 jest produkowany w hiszpańskich zakładach w Barcelonie. Z tamtejszej fabryki pochodzą wszystkie egzemplarze e-NV200 sprzedawane na całym świecie. Są one produkowane w Hiszpanii równolegle z NV200, natomiast ogniwa litowo-jonowe Nissan sprowadza ze swoich zakładów w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Same zespoły akumulatorów, dostosowane do modelu e-NV200, są składane na miejscu, w Barcelonie.

Cena modelu e-NV200 na polskim rynku rozpoczynają się od 132 840 zł (108 000 zł netto) za furgon oraz 137 760 zł (112 000 zł netto) za wersję Combi.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków