W modelu e-NV200 Nissan zastosował zespół napędowy z Nissana LEAF - Światowego Samochodu Roku 2011. Mimo że w elektrycznym vanie wykorzystano szereg elementów z modeli LEAF i NV200, około 30% podzespołów jest unikatowych dla e-NV200. Różnice dotyczą między innymi wyglądu zewnętrznego, przeprojektowanego zawieszenia, zmian we wnętrzu, nowego zestawu akumulatorów oraz układu hamulcowego z bardziej wydajnym systemem odzyskiwania energii.
Nissan e-NV200 jest dostępny jako kompaktowy, ale przestronny i praktyczny furgon oraz jako pięcioosobowa wersja osobowa Combi. Każda z nich jest oferowana w dwóch poziomach wyposażenia: Acenta oraz Tekna. W podstawowym poziomie wykończenia - Acenta - wyposażenie standardowe obejmuje między innymi: systemy bezpieczeństwa ABS, ESP oraz BA (wspomaganie hamowania), 6 poduszek powietrznych (w wersji Combi), elektrycznie regulowane szyby przednie, komputer pokładowy, automatyczną klimatyzację, sterowany przyciskami na kole kierownicy system audio z radiem / CD, MP3, Bluetooth oraz wejściami AUX i USB, podgrzewane przednie siedzenia, podgrzewaną kierownicę, system inteligentnego kluczyka I-Key z przyciskiem Start/Stop, gniazdo szybkiego ładowania, przygotowanie do obsługi ładowarek 3,3 kW.
Na liście opcji dostępnych za dopłatą znalazły się między innymi NissanConnect 2.0 -zintegrowany system nawigacji z 5,8-calowym dotykowym wyświetlaczem oraz kamerą cofania - oraz specjalistyczna instalacja, umożliwiająca korzystanie z ładowarek 6,6 kW.
W wersji dostawczej kubatura przedziału ładunkowego wynosi 4,2 m3, co pozwala na przewożenie dwóch europalet, natomiast przesuwane drzwi boczne po obu stronach nadwozia i szeroko otwierane tylne drzwi (dostępne również jako klapa z zawiasami przy górnej krawędzi) maksymalnie ułatwiają załadunek i rozładunek.
Zgodnie z homologacją NEDC ma on zasięg 170 km - a więc znacznie więcej niż wynoszący 100 km średni dzienny przebieg 70 % kompaktowych vanów wykorzystywanych w firmach. W Europie 35 % vanów z tej kategorii nigdy nie przejeżdża dziennie więcej niż 120 km.
Parametrom tym towarzyszy identyczna jak w NV200 przestrzeń ładunkowa o kubaturze 4,2 m3, zaś ładowność 770 kg jest nawet większa niż w NV200 z silnikiem wysokoprężnym.
Akumulator pojazdu można naładować przez noc w ciągu 8 godzin ze zwykłego jednofazowego gniazdka elektrycznego z zabezpieczeniem 16 A przy poborze mocy 3,3 kW, co nie powinno stanowić problemu w przypadku aut, które nie są eksploatowane całodobowo. Czas ten skraca się do czterech godzin, jeżeli samochód zostanie podłączony do gniazda 32 A, umożliwiającego pobór mocy 6,6 kW.
Ładowanie od 0 do 80 % pojemności za pomocą specjalnej szybkiej ładowarki CHAdeMO DC 50 kW trwa 30 minut lub nawet krócej, jeżeli akumulator nie był do końca rozładowany. Zapas energii można zatem uzupełnić w trakcie załadunku towaru przed kolejną dostawą.
Nowy e-NV200 jest produkowany w hiszpańskich zakładach w Barcelonie. Z tamtejszej fabryki pochodzą wszystkie egzemplarze e-NV200 sprzedawane na całym świecie. Są one produkowane w Hiszpanii równolegle z NV200, natomiast ogniwa litowo-jonowe Nissan sprowadza ze swoich zakładów w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Same zespoły akumulatorów, dostosowane do modelu e-NV200, są składane na miejscu, w Barcelonie.
Cena modelu e-NV200 na polskim rynku rozpoczynają się od 132 840 zł (108 000 zł netto) za furgon oraz 137 760 zł (112 000 zł netto) za wersję Combi.