Zderzenie czołowe

Po modyfikacjach ochrona kolan i kości udowych kierowcy poprawiła się, jednak pełnej ilości punktów nie udało się uzyskać. Najsłabszym ogniwem jest pozycja słupka kierownicy i stacyjki rozrusznika, które zwiększają ryzyko poranienia górnych części nóg kierowcy, bez względu na rozmiary jego ciała i pozycję za kierownicą. Konstrukcja kabiny pasażerskiej po zderzeniu pozostała stabilna. Wynik końcowy to 13 punktów na 16 możliwych.

Zderzenie boczne

Hyundai i30 zebrał pełną ilość punktów za zderzenie boczne oraz 2 punkty za uderzenie bokiem w słup. W sumie za zderzenie czołowe przyznano 13 punktów, za zderzenie boczne 16 pkt, 2 punkty za uderzenie w słup i 3 za obecność sygnalizacji niezapiętych pasów bezpieczeństwa, co po podliczeniu daje wynik 34 punktów, czyli pożądanych pięć gwiazdek.

Ochrona dzieci

Airbag pasażera można wyłączyć, by móc na przednim siedzeniu zamontować fotelik przeciw kierunkowi jazdy. Informacja o stanie airbagu (włączony/wyłączony) nie jest jednak według Euro NCAP wystarczająco wyraźna. Ostrzeżenie przed użyciem zamontowanego w ten sposób fotelika z włączoną poduszką powietrzną znajduje się na wewnętrznej stronie osłony przeciwsłonecznej i jest w normalnych warunkach niewidoczna. Według Euro NCAP obecność uchwytów ISOFIX na tylnych siedzeniach jest słabo wyznaczona.

Ochrona pieszych

Ochrona głowy potrąconego dziecka jest zadowalająca. Gorzej sytuacja prezentuje się w wypadku dorosłego człowieka. Problematyczny jest też kształt przedniej krawędzi maski. Osiągnięty wynik to 14 punktów na 36 możliwych, czyli niecałe 40%.