• Peugeot e-Rifter ma elektryczny silnik generujący 136 KM oraz 260 Nm, dzięki któremu setkę można uzyskać po 11,7 s
  • Według producenta zasięg, po naładowaniu akumulatorów do pełna to 280 km, ale test wykazał, że w niesprzyjających warunkach może on wynosić maksymalnie 180 km
  • Peugeot e-Rifter nie jest, niestety wyjątkiem wśród elektrycznych modeli i z ceną 179 000 zł (po doposażeniu) okazuje się drogim pojazdem
  • Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onetu

Praktyczne nadwozie sprawia, że Peugeot e-Rifter wydaje się idealny na urlopowe wyjazdy z rodziną. Pytanie tylko, czy 136-konny silnik zapewnia wystarczające osiągi. I najważniejsza kwestia – czy akumulatory o pojemności netto 46,2 kWh zgromadzą wystarczającą ilość prądu na odbywanie dalekich wojaży.

Przestronna część pasażerska, wygodne, indywidualne fotele w obu rzędach, a do tego pojemny bagażnik (775-3000 l). Nadwozie Peugeota e-Riftera ma wszelkie cechy niezbędne w przypadku prawdziwego podróżnika.

Dodatkowym atutem jest łatwe zajmowanie miejsca we wnętrzu, a to z kolei zasługa dwóch czynników. Podłogi umieszczonej na takiej wysokości, że do e-Riftera bardziej wchodzi się, niż wsiada (na fotele nie trzeba się ani wspinać, ani się nie opada) i odsuwanych tylnych, bocznych drzwi.

Peugeot e-Rifter – trzy tryby jazdy do wyboru

Producent deklaruje, że Peugeot e-Rifter ma maksymalny zasięg dochodzący do 280 km. Jest on jak najbardziej realny, ale tylko, gdy w mieście jeździmy w trybie „Eco”. Jednak uwaga! W tym ustawieniu osiągi są ograniczone (przyspieszenie jest mozolne), a ponadto zmniejsza się komfort termiczny części pasażerskiej, która w zimne dni jest niedogrzana.

Znacznie lepiej Peugeot e-Rifter spisuje się w trybie „Normalne” (optymalny wybór do codziennej jazdy), ale na najlepsze przyspieszenie można liczyć, gdy zdecydujemy się na poziom „Power”. Auto staje się zauważalnie żwawsze i przyspieszenie do setki zajmuje akceptowalne 11,7 s.

Peugeot e-Rifter – dobry głównie do miasta

Po wyjechaniu Peugeotem e-Rifterem na trasę przekonaliśmy się, jak bardzo skraca się dystans możliwy do pokonania po naładowaniu baterii do pełna. Zużycie energii rośnie do około 25,8 kWh/100 km, a to oznacza zasięg na poziomie 180 km. To za mało na dalekie wyjazdy, bowiem oznacza zbyt częste postoje na ładowanie.

Peugeot e-Rifter ma akumulatory umieszczone pod podłogą, a to sprawia, że środek ciężkości samochodu jest nisko położony. To z kolei sprzyja dobremu prowadzeniu zarówno pustego, jak i załadowanego pojazdu.

Peugeot e-Rifter – zakręty nie są mu straszne

Nie jest to oczywiście sportowa zwinność, niemniej jednak Peugeot e-Rifter swobodnie pokonuje zakręty, a nadwozie nie przechyla się na nich nadmiernie. Co istotne podwozie nie jest przy tym przesadnie sztywne, a to gwarantuje skuteczne resorowanie wszelkich nierówności.

Peugeot e-Rifter – jak większość elektrycznych modeli – okazuje się niestety drogi. Wysoka cena (179 000 zł) jest tym bardziej dotkliwa, że nie otrzymuje się za nią pełnoprawnego samochodu. Z racji ograniczonego zasięgu e-Rifter nie do końca sprawdza się poza miastem.

Peugeot e-Rifter – to nam się podoba

Przestronne wnętrze, wygodne fotele, pojemny bagażnik, wysoki komfort resorowania, łatwa obsługa, dobre prowadzenie.

Peugeot e-Rifter – to nam się nie podoba

Za mały zasięg na pozamiejskie wyjazdy, wysoka cena zakupu, nie każdemu spodoba się mała kierownica i umieszczone ponad nią wskaźniki.

Peugeot e-Rifter – nasza opinia

Z jednej strony mamy praktyczne auto zapewniające wygodę na dalekich trasach. Z drugiej za mały zasięg na pozamiejskie wojaże. To raczej propozycja do miasta dla kierowców jeżdżących na stałej trasie, np. dla kurierów czy piekarzy. Jednak mało kto zaakceptuje wysoką cenę zakupu.

Peugeot e-Rifter – ocena końcowa: 4

Peugeot e-Rifter – osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h 11,7 s
Prędkość maksymalna 130 km/h
Zużycie energii (WLTP) średnie 19,6-20,7 kWh/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 0 g/km
Teoretyczny zasięg 280 km

Peugeot e-Rifter – dane techniczne

Silnik elektryczny
Pojemność akumulatora (netto/brutto) 46,2/50,0 kWh
Moc maksymalna 136 KM
Maks. moment obrotowy 260 Nm
Napęd/skrzynia biegów przedni/aut. 1
Dł./szer./wys. 4403/1848/1837 mm
Rozstaw osi 2785 mm
Masa własna 1765 kg
Ładowność 551 kg
Pojemność części ładunkowej 775-3000 l
Cena wersji podstawowej/testowanej 172 400/179 000 zł