Jak już wspomnieliśmy, jednym z ważniejszych aspektów współczesnych samochodów jest bezpieczeństwo. Troska o nie powędrowała zatem na wysokie miejsce na liście priorytetów inżynierów Fiata. 500X ma ponad 70 systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego. Już w wersji podstawowej crossover jest wyposażony w 6 poduszek powietrznych i moduł stabilizujący tor jazdy. Dodatkowo na liście opcji mogą się pojawić m.in. asystent pasa ruchu i rozwiązanie kontrolujące sytuację w martwym polu lusterek.

Fiat 500X
Fiat 500X

Ważnym udogodnieniem jest też Brake Control. System za pomocą radaru monitoruje drogę przed autem i sprawdza, czy występuje zagrożenie kolizją. W razie wykrycia jakiejkolwiek sytuacji kryzysowej asystent najpierw informuje kierowcę o swojej obserwacji za pomocą sygnału dźwiękowego i komunikatu na komputerze pokładowym. Jeśli kierowca nie podejmie żadnego działania, Brake Control rozpocznie procedurę hamowania. Ochrona pasażerów w Fiacie 500X została uznana przez amerykańską organizację IIHS za kompleksową. Dlatego auto otrzymało w jej teście najwyższą notę Top Safety Pick+.

Traction+ - więcej niż 4x2, mniej niż 4x4

Bezpieczeństwo to oczywiście także trakcja i napęd. W kwestii napędu Włosi przewidują trzy rozwiązania. W bazowych modelach moc jednostki napędowej trafia wyłącznie na przednią oś. System można jednak uzupełnić o rozwiązanie Traction+. W tym przypadku komputer będzie wykrywał poślizgi i przekazywał napęd na koło o lepszej przyczepności. Być może Traction+ nie sprawdzi się w terenie, jednak powinien poprawić zachowanie 500X w trudnych warunkach pogodowych.

Fiat 500X
Fiat 500X

W mocniejszych wersjach silnikowych dostępny jest napęd na cztery koła. System ten nie działa w sposób stały. To prowadziłoby do marnowania i mocy, i paliwa. W dobrych warunkach napęd jest przenoszony wyłącznie na oś przednią. Jeżeli komputer sterujący wykryje pierwsze objawy uślizgu, natychmiast przekaże część mocy silnika również na tylne koła.

Możliwości poszczególnych typów napędu można dodatkowo stymulować za sprawą Drive Mood Selector. Skorzystanie z trybów Normal, Sport lub All-Weather sprawia, że zmienia się sposób zachowania auta podczas jazdy. Modyfikacja ustawień ma wpływ na wiele czynników, w tym na reakcję silnika na naciśnięcie pedału gazu, czułość systemu stabilizacji toru jazdy czy też siłę wspomagania układu kierowniczego.

W 500X dostępny jest 500-watowy zestaw Beats Audio!

Co z kwestią multimedialności? Ta w dużej mierze zależy od rodzaju wybranego systemu. Dla przykładu już w modelu Unconnect Radio 5 kierowca otrzymuje do dyspozycji: 5-calowy ekran dotykowy, możliwość streamingu plików audio z urządzenia mobilnego, zestaw głośnomówiący obsługiwany przez Bluetooth i tuner radia cyfrowego DAB. Wersja Unconnect 6,5 poszerza funkcjonalność o nawigację 3D. Zestaw nagłośnienia można uzupełnić pakietem Beats Audio – wtedy na pokładzie pojawi się 9 głośników o łącznej mocy przekraczającej 500 watów.

Fiat 500X
Fiat 500X

Przy okazji tematu multimedialności nie sposób pominąć jeszcze jednej ciekawej opcji. W Fiacie 500X pojawiła się nowatorska aplikacja Unconnect LIVE. Dzięki programowi istnieje możliwość skomunikowania telefonu komórkowego z pokładowym systemem w aucie. A to daje duże możliwości. Na ekranie radia pojawia się bowiem dostęp do biblioteki muzycznej czy serwisów społecznościowych. Poza tym Unconnect LIVE to też najnowsze informacje Reutersa, 20 milionów utworów muzycznych, 100 tysięcy stacji radiowych.

Fiat 500X
Fiat 500X

We współczesnych autach liczy się przede wszystkim inteligencja. Mądry samochód potrafi bowiem umilić podróż ulubioną muzyką, pozwala na dostęp do sieci i dba o bezpieczeństwo. A bezpieczeństwo to nie tylko liczba poduszek powietrznych. To przede wszystkim systemy trakcyjne, szczególnie ważne w crossoverze, i nowe zdobycze techniki w postaci Brake Control czy asystenta pasa ruchu. Fiat 500X ma każdą z tych cech, a to oznacza, że Włosi wyśmienicie przygotowali auto do starcia z rynkowymi rywalami.