Fiatowska 500-ka przebiła się przez magiczną granicę emisji stu gramów dwutlenku węgla na kilometr jazdy. Z rury wydechowej wydostaje się tylko 95 (w wersji z elektrohydraulicznym sprzęgłem Dualogic) lub 98 gramów dwutlenku węgla na kilometr. Zużycie benzyny wynosi odpowiednio 4,7 lub 5 l/100 km. Nieźle, biorąc pod uwagę moc 85 KM i dobrą dynamikę (0-100 km/h w 11 sekund, prędkość maksymalna 173 km/h).

Te niewiarygodnie optymistyczne jak na silnik benzynowy parametry uzyskano dzięki zastosowaniu dwucylindrowej jednostki napędowej, nazwanej Twin-Air. Motor ma zaledwie 900 cm3 pojemności skokowej, zapewniając o 23 proc. większą moc i o 15 proc. niższe zużycie paliwa niż porównywalny czterocylindrowy silnik 1.2. System automatycznego wyłączania silnika na postoju stanowi wyposażenie seryjne. Kolejna technologia Fiata, która pomaga oszczędzać, to MultiAir. Wykorzystuje ona układ elektrohydrauliczny do sterowania zaworami ssącymi, który pozwala dokładnie dopasować parametry ich otwarcia do aktualnych potrzeb. W blokach startowych stoi już wersja zasilana gazem, która ma obniżyć emisyjną poprzeczkę o dodatkowe 10 proc. To bardzo ambitne plany!