Jury złożone z 76 dziennikarzy i ekspertów, pochodzących z 36 krajów potwierdziło sukces produkowanego w polskich zakładach Fiat Powertrain silnika TwinAir w odpowiadającej mu kategorii pojemności (poniżej 1 000 cm3), ogłaszając go "Międzynarodowym Silnikiem Roku 2011" - "International Engine of the Year 2011". Ponadto silnik TwinAir z Fiat Powertrain otrzymał nagrody dla najlepszego debiutu ("Best New Engine 2011") oraz dla najbardziej ekologicznej jednostki napędowej ("Best Green Engine 2011").

Ten sukces dokłada się do zeszłorocznej nagrody "Best New Engine 2010" którą zdobył silnik 1.4 MultiAir Turbo.

Aktualnie dostępny w konfiguracji Turbo o mocy 85 KM w modelu Fiat 500/500C oraz już niedługo w nowej Lancii Ypsilon, silnik TwinAir zostanie w najbliższym czasie wprowadzony na rynek również w wersji wolnossącej o mocy 65 KM oraz w kolejnej wersji Turbo o wysokiej mocy 105 KM, plasującej go na szczycie kategorii jeśli chodzi o uzyskiwany stosunek mocy do pojemności skokowej (120 KM/litr). Ponadto zostanie też wprowadzona ekologiczna wersja Turbo bi-fuel o mocy 80 KM.

Zobacz więcej o dwucylindrowym silniku Fiata:

Członkowie jury tak skomentowali swoją decyzję: "Silnik TwinAir jest dowodem na to, że ekstremalne zmniejszanie pojemności skokowej nie oznacza niskich osiągów; przy zadziwiającym, bardzo efektywnym momencie obrotowym ten mały silnik jest bardzo zadziorny" - John Carey, "Wheels'.

"Cztery zwycięstwa w jednym roku? To doprawdy zadziwiający wynik! Silnik TwinAir zapisał się w historii nagród "International Engine of the Year" - stwierdził Dean Slavnich, wiceprzewodniczący jury konkursu i redaktor magazynu "Engine Technology International".