Hybrydowy Ford Mondeo HEV będzie droższy o około 2 tys. zł od wersji z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1.5 l EcoBoost i mocy 160 KM.
Do swojego nowego modelu Ford wykorzystał rozwiązanie znane już z samochodów hybrydowych marki Toyota. Pod jego maską Forda Mondeo HEV pracuje w cyklu Atkinsona czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2.0 l oraz silnik elektryczny, połączony z bezstopniową przekładnią automatyczną. Łączna moc hybrydowego Mondeo to 140 kW i maksymalny moment obrotowy 173 Nm. Litowo-jonowe baterie mają pojemność 1,4 kWh i zostały umieszczone w tylnej części pojazdu.
Ford Mondeo HEV ma bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje m.in. dwustrefową klimatyzację, system multimedialny SYNC, komputer pokładowy, przednie sportowe i podgrzewane fotele, sensor przednich reflektorów, sensor deszczu oraz system rozpoznający znaki drogowe.
W ofercie są też atrakcyjne pakiety. Zestaw Technology 2 obejmuje m.in. diodowe światła adaptacyjne, system ostrzegający przed zmianą pasa jazdy, system automatycznego przełączania świateł mijania, a zestaw Business 4 oferuje: asystenta parkowania, sensory parkowania i nawigację.